Antara Punca Sakit Kepala ketika Berpuasa adalah dehidrate

24/07/2012

Antara Punca Sakit Kepala ketika Berpuasa adalah dehidrate


Assalamualaikum.

Hari nie dah masuk hari ke-4 kita berpuasa kan. Alhamdulillah semua berjalan lancar. Hopefully semua enjoy n seronok mengerjakan ibadah puasa. Sempena bulan puasa nie saya nak share sedikit info yang saya dapat dari sini.

SAKIT KEPALA KETIKA BERPUASA

Salah satu punca sakit kepala ketika berpuasa adalah disebabkan dehidrate iaitu kurang air dalam badan. Sakit kepala yang dialami sehingga menyebabkan mereka terpaksa berbuka puasa. Alhamdulillah saya berpuasa takdelah sampai sakit kepala. Setakat tak larat n letih tu adalah. 

CARA ELAK KURANG AIR DALAM BADAN ATAU DEHIDERATE

1. MINUM AIR BANYAK

Bagi mengelak kurang air dalam badan ketika berpuasa saya amalkan minum air sepanjang berbuka sehinggalah ke sahur. Saya akan siap-siap letakkan air ke dalam botol dan saya pastikan air tersebut habis sebelum imsak. 

Antara Punca Sakit Kepala ketika Berpuasa adalah dehidrate, Performance Drink,

2. Amalkan PERFORMANCE DRINK

Saya juga mengamalkan minuman isotonic iaitu Performance Drink sepanjang malam sehingga waktu imsak.

Fungsi dan Kebaikan Performance Drink
  • Normally diambil oleh ahli sukan. 
  • Terlarut lebih cepat berbanding air.
  • OptiCarb pilihan eklusif untuk mendapat tenaga berpanjangan
  • Membekalkan bendalir dan elektrolit yang pentinng untuk membantu mencegah penyahidratan
  • Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar.
Antara Punca Sakit Kepala ketika Berpuasa adalah dehidrate, Performance Drink,
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 
 Untuk order klik sini



Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya:

Siti Sarah Mohamad Nor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ]
♥ Contact No :017 202 3543
♥ Emel : ladysara84@yahoo.com

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *