ESP Shaklee Tak Banyakkan Susu Ibu ?

17/03/2014

ESP Shaklee Tak Banyakkan Susu Ibu ?



Customer saya mengadu..."kesian kat kawan I minum ESP shaklee tapi susu tak banyak. Tak macam susu I memang meriah giler lepas ambil ESP."

Kenapa susu tak banyak lepas consume ESP ?

Jom kita cek adakah kita dah ikut semua konsep penyusuan.

1. Kekerapan Memerah/Pam

Konsep menyusu Supply Vs Demand. Lagi kerap anak menyusu lagi banyak susu akan dihasilkan. Bagi yang bekerja, lagi kerap pam lagi banyak susu dihasilkan. Jangan tunggu breast dah bengkak baru nak perah susu dan make sure breast betul2 kosong supaya signal dihantar ke otak kita supaya menghasilkan susu lebih banyak lagi.

2. Minum Air Banyak

Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari kerana air merupakan kompenan penting dalam susu ibu. Susu yang anak kita minum tu pun dari airkan. Kalau kita tak minum cukup air macam mana kita nak hasilkan air susu kan, sedangkan susu yang mengalir dari badan kita pun dah berbentuk air.

3. Jangan Skip Makan

Makan bila tiba waktu. Sekurang-kurangnya jangan skip Sarapan Pagi, Lunch dan Dinner. Ambil makanan mengikut piramid makanan. Nutrisi dalam makanan juga mempengaruhi penghasilan susu seperti protein, kalsium, B Complex, Vitamin C dan lain-lain. Makanan untuk ibu menyusu boleh lihat di sini.

4. Positif

Si ibu perlulah bertenang dan pandai mengawal stress. Timbulkan aura-aura positif dalam diri supaya hati sentiasa gembira. Cari perkara-perkara yang boleh mengembirakan hati seperti melakukan hobi, melihat gambar anak semasa pam. Kalau stress sangat ambil B Complex.

5. Set Minda

Bayangkan yang susu anda sekali pam sampai penuh 1 botol. Sentiasa berangan yang susu dalam fridge kita tu banyak giler. Bayangkan muka anak kita yang comel tembam tu yang puas bila minum susu. Bayangkan yang baik-baik insyaAllah apa yang kita bayangkan mempengaruhi minda kita dan seterusnya mempengaruhi penghasilan susu kita.

6. DOA dan Zikir

Usaha dan DOA perlulah seiring. Mintalah padaNYA kerana sesungguhnya DIA Maha Pemberi. Rajin-rajin lembutkan lidah berzikir semasa pam atau menyusu anak. InsyaAllah susu yang diminum anak itu lebih berkat dan perjalanan penyusuan kita juga lebih berkat. boleh dapatkan DOA di sini .

Konsep penyusuan sangat-sangat penting untuk penghasilan susu yang baik. Bukan kerana ESP susu kita tak banyak, tetapi kerana diri kita sendiri, sikap kita sendiri. Demi anak kita, kita perlu kuatkan semangat, rajin berdisiplin dan sentiasa muhasabah diri. InsyaAllah matlamat untuk menyusui anak sehingga 2 tahun secara eksklusif tercapai.

ESP, ESP Shaklee, Susu Banyak, Breastfeeding, Protein


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *