4 Cara Hilangkan Parut

13/06/2014

4 Cara Hilangkan Parut



Assalamualaikum...

Siapa yang tak suka kulit yang cantikkan. Lelaki, perempuan, tua, muda semua inginkan kulit yang cantik dan licin tanpa sebarang kesan parut. Hanya dengan satu parut boleh boleh membuatkan kita rasa kurang keyakinan diri , malah ada sesetengah yang rasa malu dengan kesan parut tersebut lebiih-lebih lagi bagi mereka yang selalu berurusan dengan orang ramai atau ke tempat yang ramai orang seperti ke majlis -majlis dan sebagainya. Parut yang kecil seperti kesan jerawat masih boleh ditutupi atau disembunyikan, tetapi bagaimana pula dengan parut selepas kemalangan yang tentunya boleh menjadi perhatian orang lain. Mak, ia perlu dirawat, sekurang-kurangnya dengan mengurangkan kesan parut tersebut supaya tidak terlalu menonjol dan menjadi perhatian orang lain.

APAKAH PARUT?

Parut wujud setelah berlaku kecederaan pada dermis kulit dan merangsang proses fibrosis dan menjadikan ia parut. Parut adalah sebahagian daripada proses penyembuhan luka dan ia terbentuk akibat penghasilan kolagen yang tidak seimbang di sekitar bahagian luka. Parut melalui pelbagai perubahan di sepanjang proses pematangan, namun ia adalah kekal secara semulajadi. 

4 JENIS PARUT

1. Keloid

Tisu parut keras, menonjol dan tidak teratur pada kulit yang sering kali membesar dari segi saiznya, melangkaui sempadan kecederaan asal. Ia sering kali terbentuk apabila kecederaan penyembuhan atau insisi pembedahan adalah tegang. Lama kelamaan, ia boleh menjejaskan pergerakan seseorang.

2. Kontraktur

Jika kulit anda terbakar, anda mungkin akan mempunyai parut jenis ini yang menyebabkan kulit menegang dan menjejaskan keupayaan untu bergerak. Parut kontraktur juga akan masuk jauh ke dalam dan memberikan kesan terhadap otot-otot saraf.

3. Parut Hipertrofik

Parut merah dan menggelembung yag lebih kurang sama sepertu keloid tetapi tidak melepasi sempadan kawasan yang tercedera.

4. Parut Atrofik

Ia terbentuk di lubang kulit dan akan menutup luka yang tertekan pada kulit. Parut ini sering dikaitkan dengan masalah jerawat dan boleh berlaku di mana-mana bahagian badan.

4 CARA HILANGKAN PARUT

1. Krim atau Gel

Produk ini boleh merawat parut yang disebabkan oleh pembedahan atau lain-lain kecederaan dan luka.

2. Surgeri

Terdapat pelbagai pilihan untuk merawat luka atau parut yang dalam bergantung pada kes anda seperti graf (penggantian kulit, pemotongan, dermabrasion atau pembedahan laser. Graf kulit yang melibatkan pengambilan kulit daripada bahagian badan yang lain ke bahagian badan yang lain biasanya dilakukan untuk mangsa terbakar.

3. Suntikan

Bagi parut yang timbul seperti keloid atau hiporterafik, doktor anda mungkin akan menggunakan suntikan steroid samada secara tunggal atau digabungkan dengan rawatan lain. lain-lain suntikan seperti kolagen, fillers mungkin berguna untuk sesetengah parut yang berlubang tetapi tidak kekal lama.

4. Supplement / Makanan Tambahan

Pengambilan supplement kulit adalah satu cara semulajadi untuk merawat dan menghilangkan parut. Kesannya tidak nampak dalam tempoh masa yang pendek tetapi ia lebih kekal lama. Anda boleh lihat di sini untuk 4 cara cantikkan kulit secara semulajadi. Untuk menghilangkan parut 3 jenis supplement yang wajib anda makan.

1. Vitamin E

  • Vitamin E adalah antioksidan yang kuat, yang membantu melindungi sel- sel badan kita dengan menghapuskan radikal bebas yang boleh merosakkan sel kulit kita.
  • Membantu mengelak kerosakan pada memberan sel, dan kajian menunjukkan ia membantu memulihkan kulit dan menghilangkan parut.
  • Menjadikan kulit lebih segar dan muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
  • Menggalakan elasticity kulit.
  • Menjaga kelembapan kulit.
  • Melindungi kulit dari sinar ultra ungu. 

4 Cara Hilangkan Parut, Kecantikan, Vitamin E, Vitamin C, Protein, Jenis Parut, Apakah parut

2. Vitamin C

  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara.
  • Membina kolagen kulit yang telah rosak.Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan serta kehalusan kulit.
  • Mencerahkan kulit.
  • Menyekat pigmentasi (bintik-bintik penuaan).
4 Cara Hilangkan Parut, Kecantikan, Vitamin E, Vitamin C, Protein, Jenis Parut, Apakah parut

3. Protein

  • Protein membantu memulihkan sel yang rosak. Ia menghasilkan sel baru dan sel-sel mati dan lama dapat disingkirkan dan digantikan dengan sel-sel baru yang lebih sihat. 
  • Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan otot, sekaligus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.
  • Protein mengekalkan kulit muda. Ia mempunyai asid amino yang membantu membina otot manusia, kuku, rambut, darah organ, kelenjar dan juga kulit.
  • Protein memastikan sel hidup sihat dan sempurna bagi membolehkan ia dapat menyerap semua nutrien dan vitamin dengan optimum.
4 Cara Hilangkan Parut, Kecantikan, Vitamin E, Vitamin C, Protein, Jenis Parut, Apakah parut

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order Set Hilangkan Parut klik sini 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

2 comments :

  1. memang tak suka kalau ada parut ni..haishh..tgh berusaha nak hilangkan parut2 ni semua

    ReplyDelete
  2. Parut jerawat ke @NadiaJohari .....
    chaiyok2..💪💪💪💪💪sempat lg nak hilangkan sebelum raya 😊 nak lagi cepat buat masker vit e...

    ReplyDelete

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *