Cara Paling Cepat Bakar Kalori Dengan Mengamalkan Aktiviti Fizikal

04/06/2014

Cara Paling Cepat Bakar Kalori Dengan Mengamalkan Aktiviti Fizikal


Assalamualaikum...

Cuma 1 Kalori seminit

Jika anda mahu kurus dengan cepat, anda perlu ubah gaya hidup anda sekarang. Jika anda sering duduk di kerusi empuk dan mengadap komputer, ayuh bangun dan amalkan gaya hidup yang aktif. Kurangkan masa menonton television kerana tubuh kita hanya mampu membakar 1 kalori seminit. Ianya sama dengan kuantiti kalori yang dibakar semasa tidur. Jadi, berjalanlah lebih pantas, gunakan tangga, lebih kerap bersukan dan bersenam untuk membakar kalori dengan lebih cepat.

Bila Perlu Bersenam?

Anda boleh lakukan senaman pada bila-bila masa anda mempunyai masa. Jika anda mempunyai masa sekitar 20 minit pada waktu pagi, lakukan sebelum anda pergi kerja. Jika anda rasa lebih baik atau selesa pada waktu petang dan malam, lakukannya pada waktu tersebut tetapi dengan syarat pastikan senaman anda konsisten.

Menari Selama 30 Minit

Jika anda mahu lebih langsing, anda boleh menari mengikut irama lagu kegemarana anda. Tarian yang dilakukan selama 30 minit atau kira-kira 7 hinggga 8 lagu mampu membakar kalori sebanyak 180 hingga 266 kalori.

Tahan Lapar Dengan Lompat Tali atau Skipping

Jika keinginan untuk makan tetap hadir walaupun anda baru selesai makan, lakukan senaman lompat tali atau skipping. Kajian dari Jepun menyatakan, mereka yang melompat menggunakan tali skipping sebanyak  3 set menunjukkan kadar lapar yang rendah berbanding berbasikal. Ini kerana apabila anda letih, keinginan untuk makan akan berkurang.

Pilih Tangga 

Sebaik sahaj anda berdiri daripada duduk, tenaga akan mula meningkat. Berjalan kaki boleh meningkatkan tenaga sebanyak 150 peratus. Oleh itu, gunakan tangga berbanding lif kerana ia boleh meningkatkan tenaga kepada 200 peratus.

Ukur Denyut Nadi

Ukur tahap kecergasan aerobik anda dengan mengambil kadar nadi rehat anda.
  • Sangat cergas (Bawah 50 denyutan seminit)

  • Cergas (51 - 59 denyutan seminit)

  • Sederhana (70 - 80 denyutan seminit)

  • Tidak cergas (lebih daripada 80 denyutan seminit) 

Senaman Melindungi Deria Bau

Bila tubuh sihat, maka deria bau juga sihat. Senaman yang dilakukan secara konsisten dapat mengurangkan risiko aterosklerosis iaitu pembentukan plak dalam arteri darah.

Supplement Bantu Beri Tenaga dan Bakar Kalori Lebih Cepat

Jika anda berasa terlalu letih untuk melakukan aktiviti fizikal, bantu diri anda dengan supplement supaya anda lebih bertenaga untuk melakukan aktiviti fizikal. Malah, dengan pengambilan supplement semasa melakukan aktiviti fizikal, anda juga mampu membakar kalori dengan lebih cepat. Supplement Shaklee yang menjadi pilihan ialah :
  • CINCH SHAKE merupakan protein yang menyalurkan sumber tenaga kepada anda secara konsisten dan berterusan. Ia juga membantu anda mengurangkan nafsu makan. Ia juga mengandungi Leucine yang membantu memelihara otot anda supaya pembakaran lemak berlaku dengan lebih cepat.

    Cara Paling Cepat Bakar Kalori Dengan Mengamalkan Aktiviti Fizikal,Bakar Kalori Dengan Aktiviti Fizikal, Supplement Bantu Beri Tenaga dan Bakar Kalori Lebih Cepat, Tahan Lapar Dengan Lompat Tali atau Skipping, Cinch Shake, Cinch Tea, Omega Guard, bakar Kalori dengan bersenam, bajar Kalori, tahan Lapar dengan Skipping, bakar kalori dengan naik turun tangga, bakar kalori dengan supplement

  • CINCH TEA merupakan teh eksotik putih, merah dan hijau matcha yang memberikan tenaga tambahan semulajadi yang luar biasa kepada anda. ia juga membantu membakar kalori dengan lebih cepat.

     Cara Paling Cepat Bakar Kalori Dengan Mengamalkan Aktiviti Fizikal, Bakar Kalori Dengan Aktiviti Fizikal, Supplement Bantu Beri Tenaga dan Bakar Kalori Lebih Cepat, Tahan Lapar Dengan Lompat Tali atau Skipping, Cinch Shake, Cinch Tea, Omega Guard, bakar Kalori dengan bersenam, bajar Kalori, tahan Lapar dengan Skipping, bakar kalori dengan naik turun tangga, bakar kalori dengan supplement

  • OMEGA GUARD merupakan minyak ikan yang membantu membakar lemak semasa anda melakukan aktiviti fizikal. ia juga membantu mengurangkan rasa lapar, memberi otak yang cerdas.

     Cara Paling Cepat Bakar Kalori Dengan Mengamalkan Aktiviti Fizikal, Bakar Kalori Dengan Aktiviti Fizikal, Supplement Bantu Beri Tenaga dan Bakar Kalori Lebih Cepat, Tahan Lapar Dengan Lompat Tali atau Skipping, Cinch Shake, Cinch Tea, Omega Guard, bakar Kalori dengan bersenam, bajar Kalori, tahan Lapar dengan Skipping, bakar kalori dengan naik turun tangga, bakar kalori dengan supplement

Anda boleh dapatkan supplement Shaklee dari saya. Pastikan anda mendapat konsultasi terlebih dahulu dari saya dan selepas anda membeli saya akan memberi cara makan yang betul eksklusif untuk anda.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 
atau isi form di bawah:
 
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *