Cara Cepat Nak Berjaya Dalam Bisnes

13/02/2017

Cara Cepat Nak Berjaya Dalam Bisnes


Hanya 3 peratus orang dewasa yang mempunyai matlamat bertulis yang jelas. Hasilnya, kejayaan yang dicapai golongan  ini 5 atau 10 kali ganda lebih hebat dari orang lain yang tidak peduli untuk menulis dengan tepat matlamat mereka. Walaupun taraf pendidikan mereka adalah sama, tetapi taraf kejayaan mereka adalah berbeza.

Sebab tulah untuk berjaya dalam bisnes, pertama sekali kita perlu tentukan dengan tepat, apa sebenarnya yang kita mahu capai dalam hidup kita. Contohnya, kita nak income RM 100 ribu setiap bulan, nak travel ke luar negara setiap tahun atau nak dermakan RM100 ribu pada rumah anak-anak yatim dan sebagainya. Kita kene jelas apa yang kita nak. Bila kita dah jelas dengan apa yang kita mahu barulah kita boleh buat kerja kita dengan mudah.  

Dalam membuat keputusan penting, perkataan yang paling penting dan perlu difahami adalah perkataan "JELAS". Ramai orang dapat melakukan kerja dengan lebih cepat kerana mereka sangat jelas tentang tujuan dan objektif mereka. Lebih jelas kita tahu apa yang kita mahu dan cara mencapainya, lebih mudah kita membunuh kemalasan dan menyelesaikan kerja dihadapan kita. 

Sikap suka bertangguh dan kurangnya motivasi adalah kerana minda yang keliru dan kabur tentang apa yang mahu dilakukan, bagaimana caranya dan mengapa kita lakukannya. Untuk mengatasi masalah minda nie kita kene tulis matlamat kita tu di atas kertas. Bila tulis kita dapat lihat dan sentuh matlamat kita. Matlamat yang tidak ditulis akan hanya jadi sebuah keinginan dan fantasi je...berangan je lebih kan. Akhirnya hilang berlalu macam tu je.

Nak tahu cara nak tulis  matlamat jom tengok video nie.


Lepas nie cepat-cepat ambil pen dan kertas, tulis apa yang kita nak dan capai k. InsyaAllah matlamat JELAS, kejayaan pasti datang dengan MUDAH. Saya doakan semoga kawan-kawan yang membaca berjaya dalam bisnes masing-masing.

Nak saya jadi mentor anda ?

Jom join team bisnes saya,  My Superb Family. Daftar Ahli sebagai pengedar Shaklee di bawah naungan saya dan saya akan guide cara nak grab Bonus Shaklee dan segala peluang yang shaklee tawarkan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com

2 comments :

  1. Setuju sangat. Orang putih kata, “Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars.” Macam tiang gol juga.. kalau kita nampak dengan jelas, peluang nak bagi gol lagi tinggi.. Terima kasih atas perkongsian :)

    ReplyDelete

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *