Cantikkan Kulit dengan Protein

15/03/2014

Cantikkan Kulit dengan Protein


Assalamualaikum...

Dulu, saya mengalami masalah jerawat yang teruk selepas menggunakan krim muka. Mungkin disebab krim muka tu membuatkan kulit muka saya semakin berminyak dan merosakkan sel kulit saya. sampai satu masa saya stop mengambil krim muka. Malah pencuci muka dan compact powder pun saya malas dah nak pakai sebab masalah jerawat saya yang semakin menjadi-jadi. Kemudian selepas melahirkan anak saya mula mengambil protein sebagai  milk booster saya. Alhamdulillah susu memanglah meriah, tetapi yang paling best jerawat saya semakin kurang tumbuh dan parut jerawat saya semakin pudar. Bila saya baca-baca, barulah saya tahu protein yang membantu mengurangkan masalah kulit saya.

Tubuh badan kita terdiri daripada protein.

Tulang, kulit, rambut. organ-organ, otot-otot kita semua diperbuat daripada protein. Antibodi, Enzim, Hormon kita juga terbentuk daripada protein. Hemoglobin yang mengangkut oksigen ke sel-sel kita juga sebahagiannya adalah protein. Protein membina sel-sel baru, menggantikn tisu2 tua dan tisu2 rosak pada sel-sel tubuh kita.

Bagaimana Protein boleh mencantikkan kulit?

Protein tersebut perlulah mempunya 9 Asid Amino penting. Asid Amino penting ini membantu badan membina sel-sel baru. Bagi mereka yang mempunyai kulit berjerawat seperti saya, pasti meninggalkan kesan parut di muka kan. Parut tersebut adalah sel-sel yang telah mati atau rosak. Asid amino memainkan peranan penting untuk menggantikan sel-sel rosak tersebut kepada sel-sel yang baru. Lama-kelamaan parut jerawat semakin pudar dan kulit semakin licin dan cerah.

Pilih Protein Yang Lengkap

Saya memang gemar minum soya. Biasanya saya hanya membeli soya kotak yang dijual di pasaraya. Setelah mendalami sedikit ilmu tentang protein nie barulah saya tahu, untuk mendapat kesan yang baik kepada kulit saya perlu memilih protein yang lengkap. patutlah selama nie parut di muka saya susah nak hilang. Terdapat beberapa kreteria penting untuk memilih protein yang berkualiti. Untuk mengetahui kreteria tersebut boleh klik di sini.

ESP Protein Yang Berkualiti

Setelah mengamalkannya secara konsistent selama 3 bulan, ESP sangat berkesan pada kulit saya .
  • NON GMO, (Diproses pada kadar suhu yg rendah)
  • LOW FAT
  • Tiada Kolestrol
  • Tiada asid uric
  • Menyediakan 9 asid amino penting yg tidak dihasilkan oleh manusia.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  • Glisemik Indeks yang rendah iaitu 39.
 
ESP Shaklee, Protein, Cantik Kulit
ESP

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *