Fungsi Utama dan Tanda Kurang Vitamin C

10/07/2012

Fungsi Utama dan Tanda Kurang Vitamin C


Assalamualaikum.

Jika ditanya siapa yang memerlukan Vitamin C. Secara jujurnya semua golongan tak kira muda atau tua sangat memerlukan Vitamin C. Tetapi Vitamin C sangat rapuh. Ia mudah dimusnahkan oleh pencemaran udara & air. Satu batang rokok mampu menghapuskan 50-100mg Vitamin C. Vitamin C juga boleh musnah akibat stress dan  jika terdedah kepada oksigen Vitamin C juga mudah terhapus. Kandungan Vitamin C dalam buah-buahan dan sayur-sayuran akan berkurangan sekiranya terdedah terlalu lama. malah cara memasak yang terlalu lama atau dengan suhu yang tinggi juga boleh mengurangkan kandungan Vitamin C.

FUNGSI UTAMA VITAMIN C


Vitamin C terlibat dalam banyak aspek kesihatan. Diantara fungsi utama Vitamin C adalah:

Membentuk kalogen 

Kalogen penting untuk menyambunng atau sebagai pelekat struktur otot, tisu, tulang & cartilage (bahan yang menyeliputi sendi dalam tubuh). Pendek kata menjadikan kulit lebih tegang dan otot lebih anjal.Tanpa kalogen otot akan menjadi lembik & kulit mudah kedut.

Meningkatkan sistem imunisasi 

Vitamin C membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria & kuman seterusnya mengukuhkan sistem imun dalam bdn kita. sesiapa yang mengalami masalah selsema atau flu yang berlarutan disarankan mengambil vitamin c bagi mempercepatkan pemulihan.pesakit resdung sangat disarankan mengambil vitamin c. Saya perasan sejak mengamalkan Vitamin C Shaklee saya jarang bersin pada waktu pagi.:)

Memerangi kanser 

Vitamin C nie dikatakan sebagai kuasa penyembuh kerana vitamin C merupakan vitamin antioksidan di mana ia mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser & membuang kimia berbahaya dr tubuh dengan berkesan. ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

Mencantikkan Kulit 

Vitamin C nie kalau diamalkan setiap hari boleh mencerahkan kulit, untuk jangka masa panjang sesuai untuk sesiapa yang nak awet muda sebab Vitamin C nie melambatkan penuaan & satu lagi Vitamin C nie menyekat pembentukan pigmen. kalau nak tahu, pigmen nie la yang menyebabkan jeragat.

Memperbaiki Insomnia 

Insomnia boleh dikaitkan dengan masalah stress. Vitamin C membantu mengembalikan hormon stress. Stress berlaku ketika kita dalam keaadan sibuk, letih, penat dan lesu.Semakin banyak stress semakin banyak kita memerlukan Vitamin C.

Mengekalkan kolestrol sihat 

Vitamin C melindungi jantung dengan menghadkan 'oxidation'daripada kolestrol jahat. Ia membantu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah & mengekalkan kapilari darah yang sihat.

Memulihkan luka dengan cepat

Sangat sesuai diambil oleh mereka yang baru menghadapi pembedahan, mengalami luka, kudis atau ibu yang baru melahirkan anak samada secara operation atau normal.

TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C


Apa tanda-tanda kita kekurangan Vitamin C. Cuba check balik jika anda pernah mengalami perkara tersebut:

  • Lebam-lebam dibadan
  • Gusi berdarah semasa memberus gigi atau bila2 masa saja
  • Selalu bersin di waktu pagi
  • Sering letih
  • Luka lambat pulih
  • Kulilt bersisik
  • Rambut kering
  • Selalu demam & selsema
  • Hidung berdarah
  • Mengalami bengkak gusi
  • Mengalami alahan atau alergik
  • Berat turun
  • Mudah dapat infection
  • Gigi rapuh
  • Moody atau stress
  • Tapak kaki keras dan kasar
  • Sendi sakit dan bengkak
  • Kurang darah/hb rendah.

KELEBIHAN SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS


"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah oren tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Sustained Release Vita C Plus  (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% daripada bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah oren) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C  di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Fungsi Utama dan Tanda Kurang Vitamin C, Vitamin C, Kelebihan Sustained Release Vita C Plus


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *