Cara Elak Susu Drop di Bulan Puasa

17/07/2012

Cara Elak Susu Drop di Bulan Puasa


Assalamualaikum...

Tinggal beberapa hari sahaja kita akan menyambut bulan Ramadhan. saya masih ingat lagi pengalaman saya berpuasa pada tahun lepas. pengalaman pertama saya berpuasa sebagai seorang ibu dan menyusu badan. Memang pengalaman yang menyeronokkan. Anak saya pula memang kuat minum susu masa tu. Tapi Alhamdulillah puasa tahun lepas, saya dapat habiskan sebulan. Langsung tiada cuti atau ponteng-ponteng k. Production susu saya pulak langsung tak merundum, makin up lagi adalah. Ibu-Ibu di luar sana mesti tertanya-tanya apa rahsia saya kan.

Cara Elak Susu "Drop" Di Bulan Puasa


Takde lah rahsia sangat pun, tapi boleh jugak dikongsi, mudah-mudahan ibu-ibu yang baru nak hadapi or siapa-siapa je dapat panduan dan boleh guna panduan nie bila puasa nanti k.

1. Saya minum air banyak

Banyak mana saya minum.kalau ikutkan ibu menyusu kene minum 3 liter sehari. Tapi bila puasa masa terhadkan. Boleh minum malam je kan. So gunakan la masa dari berbuka sampai la imsak dengan sebaik mungkin. Refer kat sini k. Kalau takut terlupa, sedia siap-siap dalam botol. Guna je botol mineral water tu kan dah ade sukatan 1 botol berapa liter.

2. Saya tak skip berbuka & sahur

Makanan kena lah seimbang, contoh yg sy makan dalam 1 pinggan, nasi, sayur, ayam dan buah. Kalau boleh semua nutrien kena ada supaya susu yang kita beri pada anak tu cukup khasiat.

3. Sesi perah/pam kene konsisten 3 jam sekali pada waktu siang. 

Seperti hari-hari biasa saya akan konsisten pam susu 3 jam sekali dan ambil padawaktu yang sama setiap hari.

4. Saya ambil supplement

Untuk elak kehilangan air dalam badan saya ambil PERFORMANCE DRINK. Bagi mengalakkan keletihan yang melampau dan susu merundum saya ambil ESP. ESP nie sebenarnya sumber protein. Protein beri kita tenaga yang lebih lama. Saya ambil pada waktu sahur sebab kita nak guna banyak tenaga bila waktu siang. Saya sarankan amalkan Set Mighty 3 Gem semasa berpuasa. Set ini terdiri daripada Perormance Drink, ESP dan Meal Shakes. Lihat sini untuk keterangan lanjut bagi setiap supplement tersebut.

breastfeeding, Cara Elak Susu Drop di Bulan Puasa,ESP, Performance Drink, Set Mighty 3 Gem

5. DOA yang berterusan

Rezeki kan  Allah S.W.T yang beri. Jangan jemu-jemu minta daripadaNYA dan yakin Allah SWT akan bantu kita.

6. Istiqamah 

Buat berterusan, jangan skip-skip pam, jangan skip sahur. InsyaAllah pasti hasilnya lumayan.

breastfeeding, Cara Elak Susu Drop di Bulan Puasa,ESP, Performance Drink, Set Mighty 3 Gem

Nie la yang saya amalkan sebulan berpuasa dan Alhamdulillah rezeki anak saya berganda-ganda di bulan puasa. Production susu saya meningkat 3 kali ganda di bulan puasa. Alhamdulillah dapat menjalankan ibadah puasa sama seperti mereka yang tidak menyusu. 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *