Detox Proses Membuang Racun Dari Badan

22/03/2012

Detox Proses Membuang Racun Dari Badan


Assalamualaikum....

hai kawan-kawan semua...baru-baru nie saya ada terbaca satu lg info baru yang sangat bermanafaat dan penting untuk anda tahu...jom sy kongsikan bersama anda.....

Tahukah anda apa itu Detox???

Proses detox adalah proses semulajadi badan. Ia membantu tubuh untuk membuang badan beracun dan tidak berguna dari badan. Ia bagi membantu kita lebih sihat dan cergas. Proses detox yang sempurna membantu tubuh menyerap nutrien dan zat baru dengan lebih baik. Untuk mengoptimumkan proses detox badan, jom kita ketahui waktu-waktu detox ini berlaku secara semulajadi.

Jadual detox semulajadi tubuh


9 malam -11 malam : Detox di bahagian antibodi badan berlaku. Sebaiknya, kita dalam keadaan rehat, tenang dan tidak melakukan kerja kerja berat.

11 malam - 1 pagi : Detox di bahagian hati berlaku. Sebaiknya jangan tidur lewat.

1 pagi -  3 pagi : Detox di bahagian hempedu. Detox di hempedu juga berlaku dalam keadaan kita tidur.

3 pagi - 5 pagi : Detox di bahagian paru-paru. Sering kali kita akan batuk-batuk ketika ini. Ini kerana, detox telah mencapai ke saluran pernafasan. Tak perlu makan ubat batuk kerana proses detox semulajadi sedang berlaku dan khuatir akan bertentangan dengan proses detox pembuangan kotoran ini

5 pagi - 7 pagi : Detox di bahagian usus besar. Jika terasa hendak membuang, jangan di tahan-tahan.

7 pagi - 9 pagi: Selepas proses detox semulajadi berjalan dengan sempurna, waktu inilah proses penyerapan zat makanan di usus kecil. Jadi, amalkan sarapan pagi yang sempurna untuk kecergasan sepanjang hari.


Jika anda memerlukan supplemen untuk membantu melancarkan proses detox badan, produk Shaklee adalah pilihan terbaik......


1. Herb Lax bertindak sebagai julap lembut.

2. Fiber dalam bentuk minuman jadi lebih mudah diserap tubuh untuk proses detox yang sempurna dan memberi rasa kenyang bagi yang ingin menguruskan badan.

3. DTX Complex detox hati atau tonic hati.

4. Alfalfa membantu pelawasan supaya proses pembuangan lebih mudah dan lancar.

sumber asli




*Untuk maklumat lanjut sila hubungi 017-2023543 atau email ladysara84@yahoo.com atau PM facebook Siti Sarah Mohamad Nor
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
                        
 Sihat bersama,

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *