Kurang Darah Merah Punca Badan Tak Bertenaga, Mudah Mengantuk dan Sering Jatuh Sakit

19/04/2013

Kurang Darah Merah Punca Badan Tak Bertenaga, Mudah Mengantuk dan Sering Jatuh Sakit


Assalamualaikum...

LETIH DISEBAKAN KURANG DARAH MERAH

Seringkali kita mengeluh terutama para wanita, badan rasa letih, penat, rasa lesu dan sering mengantuk.Tahukah anda salah satu puncanya adalah disebabkan anda mungkin kekurangan darah merah atau anda menghidap anemia. Ini kerana kita sering kehilangan darah ketika datang haid,. Ia juga berlaku kepada ibu yang sedang mengandung yang perlu berkongsi nutrisi dengan anak dan ibu yang baru melahirkan anak yang banyak mengeluarkan darah semasa proses kelahiran.

KURANG DARAH KURANG ZAT BESI

Kehilangan darah menyebabkan kandungna iron atau zat besi dalam darah akan berkurangan. Sel darah merah sangat penting untuk membawa oksigen ke seluruh organ dalam badan kita.Lemah, sesak nafas, sering berdebar adlah antara simptom-simptom kita kekurangan darah merah. Anda dinasihatkan berjumpa dengan doktor bagi mengesahkannya. Sekiranya disebabkan kurang zat besi, anda  disarankan mengamalkan penmakanan yang mengandunngi kandungan zat besi yang tinggi  seperti daging merah, kekacang, ikan bilis dsbnya serta mendapatkan supplement yang mengandungi zat besi.

PENGALAMAN SAYA SEBAGAI PENGIDAP ANEMIA

Pada masa dahulu, saya merupakan pesakit anemia dari sejak lahir lagi. Saya memang sentiasa dibekalkan dengan suplement yang mengandungi zat besi. Saya sering pening di waktu pagi, sering mengantuk dan mudah jatuh sakit. Semasa diawal kehamilan HB saya juga agak rendah namun dapt di atasi dengan pengambilan pil iron dari klinik kesihatan. Setelah melahirkan anak, semasa anak saya 4 bulan saya telah mencuba Set Breastfeeding Shaklee dan Vitalea With Iron Formula merupakan salah satu supplement yang terkandung dalam set tersebut.

Kurang Darah Merah Punca Badan Tak Bertenaga, Mudah Mengantuk dan Sering Jatuh Sakit, Vitalea, Anemia, Iron

Alhamdulillah, setelah mengamalkannya lebih setahun, saya dapati saya sudah lama tidak mengalami simptom-simptom  yang sering saya alami sebelum ini. Saya rasa lebih segar di waktu pagi, tidak mudah mengantuk, bertenaga dan jarang jatuh sakit.

Khasiat dan kebaikan Vitalea With Iron Formula:

  • Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. 
  • Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. 
  • Memberikan kesihatan menyeluruh untuk tubuh
  • Badan anda lebih sihat dan sukar dijangkiti penyakit
  • Membekalkan tenaga berpanjangan 
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas
  • Stamina lebih baik dengan Vitalea 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order klik sini 

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *