Kenapa Tak Perlu Ambil Suplemen?

13/08/2014

Kenapa Tak Perlu Ambil Suplemen?


Assalamualaikum..

KENAPA TAK PERLU AMBIL SUPLEMEN?


Tak perlu ambil suplemen kerana segala nutrisi yang kita perlukan kita boleh perolehi dari makanan yang kita ambil setiap hari. Nasi, sayur, buah, ikan, ayam kesemuanya mempunyai cukup nutrisi untuk badan kita.  Pada ketika dahulu, bumi masih bersih, masih hijau, masih selamat dan makanan semua di petik dari belakang rumah je dan lagi advance ambil yang tumbuh liar di hutan. Memang seronok makanan semua segar-segar, petik terus masuk mulut, tak perlu basuh pun takpe. tak perlu beli di pasar.

Bagaimana pula dengan KEHIDUPAN SEKARANG???

KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN SEKARANG?

1.  Tanah Tidak Berkualiti

Kualiti makanan yang kita makan hari ini banyak persoalan. Tanah sekarang bukan macam dulu, tanah sekarang berkualiti rendah, baja yang ditabur semua dari bahan chemical, ditambah lagi dengan semburan racun serangga. Penghantaran makanan sehingga berhari-hari, adakalanya berbulan-bulan. Paling teruk, ada pula yang terpaksa disimpan dalam gudang berbulan-bulan. penyimpanan dan penghantaran dalam jangkamasa panjang ini menyebabkan khasiat nutrisi semakin hilang.

2. Udara Bertoksin

Persekitaran sekarang tidak seperti zaman dahulu, udara sekarang penuh dengan bahan toksin. Kita dihujani dengan ratusan bahan chemical yang boleh merosakkan makanan-makanan yang ditanam secara semulajadi. Paling teruk lagi bila badan kita sendiri terdedah dengan pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang boleh menjejaskan kesihatan kita.

3. Cara Hidup Tidak Sihat

Cara hidup zaman dulu dengan zaman sekarang tak sama macam zaman dahulu. Kita terpaksa bekerja keras untuk mendapat kehidupan lebih selesa. Kerja keras tak kira masa menyebabkan kita tak cukup tidur, lupa untuk berehat, , lupa bersenam, lupa makan apatahlagi mengambil makanan seimbang. Pendek kata, kita lupa kepentingan badan kita sendiri. Cara hidup tidak sihat ini menyebabkan badan kita dan otak kita STRESS. Punca utama segala penyakit adalah disebabkan STRESS.
 
3 sebab di atas sudah cukup kuat untuk mengiyakan betapa pentingnya suplemen dalam kehidupan kita di zaman berteknologi nie. Tujuan mengambil suplemen untuk menampung keperluan di dalam makanan kita dan untuk membantu membina imunisasi badan dari segala penyakit. Bagi bayi di bawah 1 tahun sebaik-baiknya berikanlah mereka susu ibu, kerana susu ibu kaya dengan antibodi dan penuh khasiat. Ibu juga digalakkan mengambil suplemen untuk membantu perjalanan penyusuan, supaya badan sentiasa sihat, emosi sentiasa stabil yang sangat-sangat mempengaruhi penghasilan susu.

Pilih SHAKLEE Sebagai Suplemen Anda

3 Keistimewaan Shaklee

1. Sentiasa Selamat

Kami memulakan dengan sumber semulajadi, ahli-ahli santis SHAKLEE telah membuat kajian di pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak mengandungi perisa tiruan. Setiap produk SHAKLEE adalah 100% selamat digunakan.
 

2. Sentiasa Berkesan

Kami menjamin tahap keberkesanana yang efektif. Sebelum sebarang produk SHAKLEE menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti berkesan. US$300 juta telah dilaburkan di dalam kajian, serta pembangunan produk dan ujikaji. 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh SHAKLEE.
 

3. Sentiasa Mesra Alam

Kami menjadi peneraju dan contoh dalam memulihara alam sekitar. Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral di mana kami meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Kami benar-benar bersungguh-sungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi.

Kenapa Perlu Ambil Suplemen?, Tak Perlu Ambil Suplemen, Suplemen, Shaklee, Vitamin, Keistimewaan Shaklee, KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN SEKARANG?
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *