3 Cara Rawat Eczema Dengan Supplement

04/09/2014

3 Cara Rawat Eczema Dengan Supplement


Assalamualaikum...

Sejak akhir-akhir nie semakin ramai yang diserang penyakit kulit eczema. Bukan hanya pada kanak-kanak malah ia juga menyerang golongan dewasa. Kesian melihat mereka yang diserang penyakit eczema ini, kerana penyakit ini boleh sampai ke tahap kulit berair, berdarah, bersisik dan bernanah. Sedangkan kita yang terkena gatal-gatal biasa tergigit binatang kecil pun dah tak tahan dan tak selesa, inikan pula mereka kan. Biasanya penyakit nie akan menyebabkan kulit berasa panas, bertompok merah, rasa gatal-gatal. 

Punca Eczema

Punca penyakit eczema nie masih tidak diketahui dan tidak dapat dikenalpasti, tetapi ada juga pihak tertentu membuat kajian tentang penyakit ini,dan mendapati terdapat beberapa faktor yang boleh menyebabkan eczema ini.

1. Terdapat ahli keluarga yang menghidap penyakit eczema, alergik atau asthma.
2. Sumber dari Makanan seperti produk tenusus, makanan laut, telur.
3. menghadapi tekanan atau stress.
4. Cuaca yang panas dan tidak menentu.
5. Bahan kimia.
6. Persekitaran yang kotor seperti habuk.
7. Kulit sering berpeluh.
8. Kulit atau bulu binatang. 

 Cara Merawat Eczema

Dikatakan juga, eczema ini tidak akan baik sepenuhnya tetapi kita boleh mengurangkan masalah eczema ini. Eczema ini juga dikaitkan dengan masalah sistem imun yang rendah. Maka, seelok-eloknya amalkan gaya hidup yang sihat dengan menjaga kebersihan diri dan mengamalkan pemakanan yang seimbang. Pengambilan supplement juga digalakkan supaya dapat meningkatkan imunisasi badan.

Supplement untuk Eczema

1. Tingkatkan imunisasi dengan Nutriferon atau Vitamin C

Nutriferon mengandungi interferon semulajadi yang membantu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun. Manakala Vitamin C pula mmbina  sel darah merah yang sihat, membantu sel darah putih menyerang bakteria dan kuman dan mengukuhkan sistem imun.

3 Cara Rawat Eczema Dengan Supplement, Nutriferon, Vitamin C, ESP, Vitamin E, GLA Complex, Eczema, Ounca Eczema, Suoolement untuk Eczema, Testimoni Eczema dengan GLA Complex,

2. Baiki dan ganti semula sel kulit dengan sel-sel yang lebih sihat dengan ESP.

ESP mengandungi protein yang merupakan asas kepada sel kita. Ia diibaratkan sebagai makanan kepada sel kita. Dengan itu, ia bertindak membaiki kulit-kulit yang rosak akibat eczema dan digantikan dengan kulit yang lebih cantik dan sihat, cukup makanan iaitu protein.   

3 Cara Rawat Eczema Dengan Supplement, Nutriferon, Vitamin C, ESP, Vitamin E, GLA Complex, Eczema, Ounca Eczema, Suoolement untuk Eczema, Testimoni Eczema dengan GLA Complex,

3. Mengawal Radikal Bebas dengan GLA Complex atau Vitamin E

GLA Complex dan Vitamin E ini mempunyai bahan antioksidan yang mampu mengawal radikal bebas yang boleh menyerang kulit menyebabkan keradangan pada kulit dan menimbulkan rasa gatal. 

3 Cara Rawat Eczema Dengan Supplement, Nutriferon, Vitamin C, ESP, Vitamin E, GLA Complex, Eczema, Ounca Eczema, Suoolement untuk Eczema, Testimoni Eczema dengan GLA Complex,

Testimoni Eczema dengan GLA Complex

 
" Azmi : Salam pn. nani, i azmi, i ada terbaca blog u ttg penyakit eczema. i nk tahu ttg shaklee lbh lnjut bole ke? i ada eczema di sekitar badan. nk mintak opinion u, based on ur experience. tq

Amani : wsalam. before that i nk tanya u, apa ubat n cream yg u sedang pakai yer?

Azmi : Doctor bg ubat mkn n krim sapu (steroid). hampir 1 bdn kena, kepala dan muka baru naik. i nk tanya berapa harga utk set shaklee tu & berapa lama u pakai baru nampak hasil? Actually i kena inject steroid every 2 month. tapi since dh kerap sgt inject, doctor suggest stop injection...."

Setelah berpanjang lebar sms, sy pun suggest apa kombinasi vitamin yang perlu diambil. tetapi kerana khuatir mengenai keserasian beliau dgn supplement yg dicadangkan, beliau hanya memilih untuk mencuba GLA. Hanya GLA.....

Setelah seminggu, saya follow up dgn beliau... dan ini katanya......

Amani : Salam Azmi, mcm mna dgn eczema n kulit u? Ada perubahan tak?
Azmi : wsalan nani. br 1 week. gatal dh kurang sikit. kulit pun nmpak surut sikit laa. tp i masih mkn ubat lg. tp lepas i mkn GLA ni kan, i mkn ubt 1 kali sehari jer. tu pun sbb i mkn seafood."

And, after 2 weeks........ ini jawapan en.azmi mengenai eczemanya....

Azmi : salam nani. after 2 weeks consume GLA, +ve kulit dh 70% recovered. Gatal2 bdn dh kurang 80%. nani, I nk cuba ESP pasni. bintik2 parut dh kurang. Confirm nani, i memang serius nk try ESP nie...."



 kredit



 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *