Atasi Masalah Anak Yang Sering Sakit dengan Minyak Ikan

12/10/2014

Atasi Masalah Anak Yang Sering Sakit dengan Minyak Ikan


Assalamualaikum...

Pernahkah anak anda mengalami masalah demam, batuk dan selsema yang berlarutan dan sangat kerap . Saya tahu ramai ibu bapa yang mengalami masalah ini. Demam menyerang bukan sehari dua je, kadang-kadang sampai seminggu dan ada juga dalam tempoh sebulan anak diserang demam lebih dari sekali. Selsema tak pernah kering dan batuk kadang-kadang makan masa berbulan-bulan. Kesiannya bila melihat keadaan mereka begitu.

Masalah Yang Dihadapi Bila Anak Sering Sakit


Bila anak sakit, biasanya ibu bapa memang tak tidur malam sebab anak sering merengek di waktu malam dan takut suhu badan anak naik mendadak pada waktu malam. Akibat terlalu lama demam, air dalam badan semakin berkurangan dan suhu badan semakin meningkat, selera makan semakin berkurangan menyebabkan berat susut dan tahap imunisasi semakin hari semakin rendah akibat tidak cukup nutrisi. Selsema batuk semakin menjadi-jadi, kahak semakin banyak di dada sehingga menyebabkan paru-paru dijangkiti kuman dan boleh menyebabkan asthma. Jika keadaan anak bertambah teruk, kemungkinan terpaksa ditahan wad untuk diberikan antibiotik dan mendapat penjagaan lebih rapi. 

Menjaga anak sakit tambah-tambah lagi ditahan wad bukan sesuatu perkara yang mudah. Kebanyakan ibu bapa masing-masing bekerja. Ibu atau bapa terpaksa memohon cuti berhari-hari untuk menjaga anak di wad. Itu belum lagi, ibu bapa yang mempunyai anak lebih dari seorang. Siapa pula yang akan menguruskan mereka di rumah.  Prestasi kerja merosot, rumah tak terurus, tak cukup rehat dan tidur, makan tak menentu, stress dan akhirnya jatuh sakit.

Atasi Masalah Anak Yang Sering Sakit dengan Minyak Ikan


Anak yang sering sakit adalah disebabkan masalah imunisasinya yang semakin hari semakin rendah. Ini berlaku kepada mereka yang sering terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat, pergaulan dengan orang ramai, pemakanan yang tidak sihat dan gaya hidup yang tidak sihat. Sedikit demi sedikit antibodi semakin berkurangan dan akhirnya jatuh sakit kerana badan tiada lagi pendinding atau perisai untuk melawan persekitaran yang penuh dengan virus.

Anak yang sering sakit boleh menyebabkan pembesaran dan perkembangan mereka terbantut. Ditambah pula, mereka sering diberikan ubat demam, ubat selsema, ubat batuk dan antibiotik yang mempunyai sedikit dadah, dan sedikit sebanyak boleh memberi kesan kepada perkambangan otak mereka.  Sebagai ibu bapa anda perlu membantu anak meningkatlan kembali sistem imunisasi mereka. Salah satu caranya ialah dengan memberi anak suplemen minyak ikan.

Anak Batuk Selsema 4 hari Sahaja Selepas Mengamalkan Minyak Ikan


Saya nak share pengalaman seorang ibu muda merangkap customer saya, fatin yang mempunyai seorang anak lelaki kecil. Anaknya sering sakit, selalu je ditahan wad, batuk dan selsema berbulan-bulan. Tapi yang bagusnya anak fatin nie kuat makan dan aktif. Jadi, saya cuma syorkan fatin beri anak Omega Guard iaitu minyak ikan Shaklee. Selepas lebih kurang 2 minggu saya contact semula fatin. Alhamdulillah, gembira sangat dia. Batuk selsema anak baik dalam 4 hari je dan demam sehari je dah baik. Selain mengamalkan pemakanan yang seimbang dan lengkap dengan nutrisi, minyak ikan juga  dapat membantu meningkatkan imunisasi anak.
  
Atasi Masalah Anak Yang Sering Sakit - Tingkatkan Imunisasi Anak, Omega Guard, Anak Batuk Selsema 4 hari Sahaja Selepas Mengamalkan Omega Guard, Anak Batuk Selsema 4 hari Sahaja Selepas Mengamalkan Minyak Ikan, Demam Sehari Sahaja Selepas mengamalkan Omega Guard, Minyak Ikan Shaklee, Atasi Masalah Anak Yang Sering Sakit dengan Minyak Ikan

Anak sakit itu normal, tetapi kalau anak sering sakit adalah sangat merisaukan. Sampai bila kita sebagai ibu bapa nak melihat anak-anak dalam keadaan begitu. Sampai bila ibu bapa terpaksa EL kerana terpaksa menjaga anak sakit. Maka, bertindaklah sekarang sebelum keadaan menjadi tidak terkawal. Nak tahu macam mana rupa Omega Guard tu, jom tengok cara nak saya, mia qaisara makan Omega Guard.



Anda juga boleh klik Vitamin Untuk Anak Demam


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *