Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser

23/02/2016

Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser


Assalamualaikum..

Siapa yang tak suka daging merah. Daging merah seperti kambing dan lembu sangat-sangat disukai rakyat Malaysia. Memang sangat sedap kalau dicampur ke dalam masakan kita setia hari, tambah-tambah lagi dijadikan rendang, kari, masak lemak dan dipanggang. Daging merah sangat bagus untuk diamalkan kerana mengandungi kandungan protein yang tinggi. Tapi tahukah anda, pengambilan daging merah juga sangat berbahaya kepada kesihatan. Daging merah juga sebenarnya menyumbang kepada risiko kanser.

Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser, Kanser, Viivix, Nutriferon, alfalfa,Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser, Suplemen untuk kanser, Suplemen Tinggi Oksida untuk Kanser

Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser

Pengambilan daging merah tidak digalakkan bagi pesakit kanser. Ini kerana apabila dimasak pada suhu yang tinggi, daging tersebut akan menghasilkan HCA (Hetericyclic Amine) dan PAH (Polyunstaturated Hydrocorbon) di mana pembentukan kedua-dua ini menyumbang kepada risiko kanser. 

Bagi mereka yang sering menggunakan daging panggang merah, mereka berisiko mendapat  kanser buah pinggang. Saintis Amerika telah membuat kesimpulan bahawa semasa menggoreng daging dikeluarkan karsinogen yang memberi kesan kepada kerja-kerja buah pinggang. Goreng dalam kuali atau api terbuka bukan sahaja boleh menyebabkan kanser buah pinggang, tetapi juga menyebabkan penyakit jantung. Apabila daging dipanggang di atas api terbuka atau kuali yang panas, menghasilkan kuantiti yang banyak karsinogen.

Kurangkan Pengambilan Daging Merah & Ambil Makanan Mengikut Piramid Makanan

Ini bermakna kita tidak boleh langsung mengambil daging merah Apa yang penting adalah dengan mengawal pengambilannya. Bagaimanapun cara pemakanan yang betul dan seimbang mengikut piramid makanan masih merupakan cara terbaik yang dilakukan bagi mencegah berlaku kanser. Untuk mengurangkan risiko kanser buah pinggang dan penyakit jantung, pakar menasihatkan untuk mengurangkan daging masa menggoreng atau sebahagiannya memasak daging dalam ketuhar gelombang mikro.  

Makanan Tambahan untuk Pesakit Kanser

Makanan tambahan yang diperlukan oleh pesakit kanser ialah makan yang tinggi antioksidan seperti anggur dan beri. Antioksidan mampu memperbaiki dan melambatkan kerosakan sel akibat radikal bebas. Anggur dan beri yang terdapat dalam Vivix adalah antioksidan paling kuat berbanding tumbuh-tumbuhan antioksidan yang lain. Bukan sahaja sebagai antioksidan, malah ia juga mempunyai resveratrol yang mampu mematikan sel-sel kanser. Vivix sanagt-sanagt membantu pesakit kanser terutamanya bagi mereka yang sedang menjalani kimoterapi atau radioterapi. Klik sini untuk ketahui 4 tumbuhan yang ada dalam Vivix.


Bagaimana Daging Merah Menyumbang Risiko Kanser, Kanser, Viivix, Testimoni Vivix, Testimoni Kanser, Suplemen untuk kanser, Suplemen Tinggi Oksida untuk Kanser< Kanser Usus, Kanser Usus Tahap 4, Testimoni Mak Mertua Sembuh Dari Kanser Usus Tahap 4 Selepas 2 Botol Vivix, Makanan Tambahan untuk Pesakit Kanser

Testimoni Mak Mertua Sembuh Dari Kanser Usus Tahap 4 Selepas 2 Botol Vivix

Syukur sangat pagi ni bila kawan kata yg mil dia dah recover dr canser sbb ambik vivix... 
Doc pun terkejut..
Ya Allah..meremang bulu roma dgr berita ni...syukur...
kwn tu dah stage berapa ek...baru amik sebotol kan..
Dua botol...kan i pun rasa syukur sgt..kanser usus tahap 4 mil dia 

Ahamdulillah... 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *