14 Khasiat Biji Labu Untuk Kesihatan

14/03/2017

14 Khasiat Biji Labu Untuk Kesihatan


Buat masak lemak labu...memang sedapnyaaa...tapikan saya selalunya buang je biji labu tu..Ya Allah....Rugi sebenarnya!!! Korang tau tak yg biji labu nie khasiatnya sangat banyak dan penting untuk kesihatan kita. Ada sesetengah orang, biji labu nie digoreng. Ok jom kita tengok apa nutrisi dan mineral yang ada dalam biji labu nie.

Biji labu atau juga dikenali sebagai Cucurbita moschata (bahasa latin). Biji labu kaya dengan mineral seperti zinc, magnesium, tembaga, mangan dan phosphorus. Biji labu juga merupakan Antioksidan iaitu Vitamin A, vitamin E, vitamin K dan vitamin B. Selain itu, biji labu mengandungi asid lemak Omega 3 dan asid amino.


14 Khasiat biji labu untuk Kesihatan, Biji Labu, Nutriferon, kanser, Demam, Luka, Anemia, Sukar Tidur, kesuburan lelaki, monopous, jntung, anti radang, imega 3, zinc, parasit, anti parasit, kolestrol tinggi, tingkatkan sistem imun badan,

Khasiat Biji Labu Untuk Kesihatan

1. Anti Parasit  

Mengandungi laksative dan anthelmintic, dimana kedua zat ini meracuni parasit agar tidak betah hidup di usus dan mengeluarkannya.

2. Anti Radang

Sangat tinggi Omega 3 yang membantu mengatasi masalah keradangan atau inflamasi.

3. Membantu Wanita Monopous

Phytoestrogen dlam biji labu sangat diperlukan oleh wanita yg monopous untuk atasi symptom2 monopous..

4. Membantu Menyuburkan Sperma

Biji labu mengandungi mineral yang tinggi Zinc yang sangat penting untukmenyuburkan sperma

5. Membantu Mencegah Masalah Jantung

Magnesium dalam biji labu membantu kesihatan jantung dan merupakan penenang semulajadi.

6. Membantu Masalah Sukar Tidur

Biji labu ini mengandungi asid aminno triptofon yang tinggi yang berfungsi mengaktifkan paras serotonin dalam tubuh anda untuk membantu memberi tidur yang lebih nyenyak, lebih baik dan berkualiti.

7. Membantu kesihatan otak

kandungan Omega 3 dalam biji labu membantu kesihatan otak.

8. Membantu Pesakit Diabeties

Mengandungi tahap protein yang mudah hadam yang sangat membantu dalam menstabilkan paras gula dalam darah yang juga membantu pesakit diabeties. malah ia bagus untuk membantu menurunkan berat badan.

9. Membantu Kesihatan Darah

Sumber Zat Besi dalam biji labu juga membantu kesihatan darah.

10. Membantu Atasi Kolestrol Tinggi

Sebatian phytosterol dipercayai dapat menurunkan paras kolestrol dalam darah.

11. Membantu Sistem Penghadaman

Biji labu sangat tinggi serat yang membantu sistem penghadaman anda.

12. Menyembuhkan Luka

Kandungan Zinc dalam biji labu membantu menyembuhkan luka dengan cepat

13. Mencegah Kanser

Sifatnya yang beralkali membantu meneutralkan badan yang berasid yang oleh menyebabkan kanser. ia juga tinggi antioksidan yang membantu melindungi badan dari radikal bebas yang juga boleh menyebabkan kanser.

14. Meningkatkan Sistem Imun Badan

Biji labu membantu mengeluarkan interferon iatu sejenis protein yang merupakan anti bakteria yang membantu meningkatkan sistem imun badan kita.

Biji Labu Pengganti Paracetamol

So pasnie jangan buang biji labu k..hihi..boleh buat goreng...actuallykan biji labu nie pun ada dalam Nutriferon. Nutriferon nie dalam bentuk serbuk..sangat-sangat senang untuk dimakan dan packaging dia pun sangat mudah untuk dibawa kemana-mana sebab ia dalam bentuk stick yang comel...

Nutriferon nie mmg dah jadi first aid sy dan keluarga...pengganti paracetemol..saya lebih prefer mengambil suplemen semulajadi yang boleh maintain & tingkatkan sistem imun badan secara semulajadi daripada mengambil paracetamol yang boleh beri side effect dan berunsurkan drug..

Bukan apa, saya trauma sejak kecil disuap, dicucuk dengan macam-macam drug. Selepas amalkan Shaklee saya slow-slow boleh biasakan diri tanpa ubat-ubatan. Ssaya jarang jatuh sakit, dan jarang ambil ubat. Saya mula sedar yang selama nie ubat-ubat tu dah bagi side effect pada badan saya. Dahlah sistem immune saya memang rendah, lepas tu bila sakit saya memang mengharapkan ubat-ubatan dan demam saya berulang-ulang.

Nutriferon nie mmg immune booster sy sekeluarga...kalo demam sy amalkan 3 stick..memang baik demam...nak demam balik memang susah..Nie lah rahsia saya, anak2 dan suami susah nak jatuh sakit..kami makan biji labu...suami jarang sangat MC..Alhamdulillah keluarga diberi kesihatan yang baikkan..sakit tu kita tak boleh nak tolak kalau dah datang sebab tu Allah yang bagi..tapi Allah suka tengok hambaNya berusaha untuk jadi lebih baik..

14 Khasiat biji labu untuk Kesihatan, Biji Labu, Nutriferon, kanser, Demam, Luka, Anemia, Sukar Tidur, kesuburan lelaki, monopous, jntung, anti radang, imega 3, zinc, parasit, anti parasit, kolestrol tinggi, tingkatkan sistem imun badan,

Hubungi saya untuk keterangan lanjut
Siti Sarah Mohamad Nor 
Shaklee ID No : 860157
Contact No: 017 2023543
Emel : ladysara84@yahoo.com

1 comment :

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *