Berpantang dengan Vitamin Selain Jamu

15/08/2012

Berpantang dengan Vitamin Selain Jamu


Assalamualaikum….

Biasanya semasa berpantang ibu-ibu akan mengamalkan jamu-jamu supaya lebih bertenaga di samping mengembalikan bentuk asal badan dan membaikkan luka jahitan.

Tetapi ada juga ibu yang mengadu anak meragam kerana tak tahan dengan jamu yang diambil oleh ibu. Ada yang cirit birit dan kembung perut. Terpaksalah si ibu menghentikan pengambilan jamu demi anak.
Tapi ia menjadi masalah kepada ibu….ibu jadi lemah tak bermaya, luka jahitan lambat baik dan pelbagai masalah menyebabkan si ibu bertambah stress semasa dalam pantang.

Jadi, apa alternatif lain supaya perkara ini tidak berlaku. Si ibu boleh menggantikan pengambilan jamu denagn vitamin atau suopplement….:)

Vitamin yang disarankan oleh ibu semasa dalam pantang adalah:

(1) B-Complex : sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon.

(2) Vitamin C : penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin serta meningkatkan system imunisasi.

(3) Multivitamin with Iron@Vitalea : Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & mineral yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kepada ibu yang banyak kehilangan darah selepas bersalin.

(4) Zinc Complex : membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Selain itu, turut mengurangkan masalah rambut gugur. Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.

Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah:

 ESP@Protein: memberi tenaga, mencantikkan kulit , membina otot2, melancarkan penghasilan susu dan membantu menguruskan badan kerana protein memberikan rasa kenyang yang lebih lama.

Ostematrix@Kalsium Magnesium: tidur lebiih lena dan segar bila bangun serta mengatasi masal sembelit.

Lecithin: Juga mengatasi masalah sukar untuk membuang kerana ia melembutkan najis disamping membantu menguruskan badan kerana bertindak sebagai pemecah lemak.
 

  * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya:

Siti Sarah Mohamad Nor
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ]
Contact No  :017 202 3543
Emel : ladysara84@yahoo.com


0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *