Vitamin Ibu Menyusu Shaklee Meriahkan Susu Saya

03/03/2013

Vitamin Ibu Menyusu Shaklee Meriahkan Susu Saya


Assalamualaikum....

Dah hampir 2 tahun saya mengamalkan vitamin shaklee. Tujuan saya mengamalkan Shaklee supaya saya sentiasa sihat sepanjang saya menyusukan anak saya. Saya mula mengamalkan Shaklee ketika anak saya berumur 4 bulan. Alhamdulillah saya berjaya menyusukan anak saya sehingga 2 tahun. 

Selepas mengamalkan Shaklee kesihatan saya semakin baik, jarang demam,jarang letih dan sentiasa bertenaga. Kerana kesihatan saya dan mood saya yang baik nie lah susu saya semakin banyak dan meriah. Saya tak pernah menghadapi masalah stok sikit dan anak saya mendapat cukup bekalan susu.Walaubagaimanapun saya tak lupa untuk minum air yang banyak, makan seimbang, pam 3 jam sekali dan kerap direct feeding.Saya Tak berharap 100% kepada vitamin shaklee tau. Shaklee hanya sebagai supplement kepada saya. tapi dengan Shaklee lah perjalanan penyususan saya menjadi lebih hebat!!!!!

Bagi ibu menyusu yang nak mencuba atau sangat memerlukan vitamin  anda boleh mencuba vitamin shaklee yang saya ambil nie atau Set Breastfeeding 3M. Jom saya kongsi kelebihan vitamin-vitamin yang saya ambil nie...:)

Vitamin Ibu Menyusu
Set Breastfeeding SET 3M


Vitalea

  • Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. 
  • Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. 
  • pengambilan zat besi sangat pentinmg bagi ibu yang menyusu supaya pertumbuhan dan pembesaran anak berjalan dengan baik.
  • Apabila usia anak mencecah 6 bulan, ibu disyorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. begitu juga dengan ibu menyusu multivitamin yang disertai dengan zat besi perlu bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg...
  • Ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian bagi mengelak dari mudah pitam atau pening selepas memerah dan menyusukan anak. 

Vitamin C

  • Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. 
  • menjaga salur darah 
  • sebagai antioksidan 
  • membantu meningkatkan antibodi ibu dan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu. 
  • Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik menghasilkan kulit yang bersih, cerah dan cantuk.

B Complex

  • B Complex perlu dalam penghasilan sel darah merah
  • membantu menstabilkan hormon badan manusia 
  • membantu si ibu  menjadi lebih bertenaga 
  • Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein
  • Membantu meninggikan sistem imunisasi, si ibu tidak mudah jatuh sakit
  • menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga
  • Anti stress (sebagai penenang), membantu si ibu berfikiran positif  secara tidak langsung dapat menstabilkan emosi dan secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar.
  • Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan supplemen B Complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.
  • wajah si ibu akan bertambah berseri dan tidak kusam.


Alfalfa

  • membantu pengeluaran susu (milkbooster)
  • Alfalfa mempunyai 1001 khasiat yang dikenali juga sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. 
  • memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.
  • Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.
  • alfalfa  membantu dalam sistem perkumuhan di mana si ibu akan mudah lawas
  • membantu membuang angin dalam badan
  • BIanya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. 
  • Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa.
  • alfalfa juga tidak boleh diambil oleh ibu@anak yang menghidapi penyakit SLE atau pun G6PD.    

   Ostematrix

  • membantu pengeluaran susu (milkbooster)
  • mengatasi masalah sembelit
  • memberi tenaga terutama bila si ibu bangun tidur si ibu akan berasa segar dan mudah bangun.
  • mengekalkan tekanan darah normal
  • mengelakkan kemurungan
  • mengatasi masalah pra-haid
  • mengelakkan kekejangan & sakit tulang belakang
  • mengatasi masalah tulang rapuh dikalangan wanita terutama ibu yang menyusu
  • memastikan tulang padat
  • dalam bentuk pil dan boleh diganti dengan susu bagi yang tidak suka minum susu.


ESP

  • membantu pengeluaran susu (milkbooster)
  • mengandungi protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino untuk pembentukan sel. Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada  bayi yang sedang membesar.
  • Membekalkan tenaga yang bergnada
  • Memberikan rasa kenyang
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
  • Membantu sistem imunisasi
  • menganjalkan otot
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat    
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543 
♥ Emel : ladysara84@yahoo.com
 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *