Ibu Bekerja Nak Tahu Rahsia Stok Susu Banyak?

21/04/2013

Ibu Bekerja Nak Tahu Rahsia Stok Susu Banyak?


Assalamualaikum...

Adakah anda seorang ibu menyusu yang bekerja????
Saya tahu, semasa dalam pantang lagi anda dah mula risaukan takut-takut stok susu tak cukup untuk dibekalkan kepada anak anda bila anda dah mula bekerja nanti. Saya juga dulu salah seorang ibu yang bekerja. Jangan risau dan jangan panic kerana saya akan kongsikan pengalaman saya atau rahsia stok susu saya banyak.....hihi...

Rahsia stok susu banyak:
  • Set Minda dan tanam dalam hati anda semasa anda sedang mengandung lagi bahawa anda akan menyusukan bayi anda dan yakin yang susu anda akan ada. Anda juga boleh membayangkan keadaan anda memegang bayi anda sambil menyusukannya.
  • Banyakkan membaca dan mencari ilmu tentang penyusuan dengan membeli buku-buku berkaitan, melayari internet, blog ibu-ibu yang berpengalaman, mengaktifkan diri dalam forum-forum berkenaan, bertanya doktor atau jururawat dan menghadiri kelas-kelas berkaitan.
  • Setelah melahirkan anak anda sudah boleh mengepam dari minggu pertama berpantang lagi. Tambahan pula, susu akan banyak pada hari keempat dan ambillah peluang ini untuk mengepam dan mngosongkan payudara setelah bayi anda minum.Mood happy semasa melihat hasil susu yang banyak juga merangsang penghasilan susu dengan lebih banyak lagi.
  • Gunakan Konsep Supply Vs Demand iaitu dengan memastikan breast anda benar-benar kosong semasa mengepam.
  • Rajin-Rajin pam & perlu di buat dengan konsisten.Pengalaman saya semasa mula-mula simpan stok, ni jadual saya.:
    • Di office: Pam setelah sampai office atau selepas breakfast, pam sebelum atau selepas lunch, pam sebelum balik rumah
    • Di rumah: Pam sebelum tidur,  bangun malam untuk pam,bangun pagi pam.
  • Kerapkan direct feeding kerana rangsangan dari hisapan bayi adalah lebih baik iaitu dengan sentuhan dari kulit manusia.
  • Pam selepas direct feeding bayi anda.
  • Menggunakan teknik Tendum Nursring iaitu pam payudara sebelah semasa bayi anda sedang menyusu. Ini juga menjimatkan masa anda.
  • Menggunakan teknik Power Pumping iaitu pam  10 minit dan rehat 10 minit selama 1 jam.
  • Minum air 3 Liter sehari. Makin banyak kuantiti air yang anda minum, makin banyaklah susu anda.
  • Pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat sangat penting untuk merangsang penghasilan susu. amalkan makanan yang boleh menambah susu anda seperti kurma, lobak putih, susu dan sbgnya. Jika mampu anda boleh mengamalkan supplement penyusuan.
  • Jangan stress dan bayangkan yang happy2 je.
  • Hati kene ikhlas, sentiasa bezikir 'YA MATTIN' semasa pam atau direct feeding.
  • Berdoalah supaya dimurahkan rezeki dan dilancarkan perjalanan penyusuan anda. 
Dah tahukan RAHSIANYA...Jangan beri alasan ok..Jangan Panic dan Jangan Bersedih....

Just Do It....

Bayangkan Stok Susu anda Penuh dalam Peti ais tu...Kalau rasa penat, letih dan stress, dapatkan bekalan supplement.InsyaAllah segalanya akan jadi mudah...

Jom saya tunjuk kenangan stok2 saya dulu......nak bagi semangat pada anda..:)






Happay breasrfeeding!!!!

Jika anda perlukan Supplement hubungi saya untuk dapatkan Set Breastfeeding  Terbaik dari ladang,,,,Semulajadi, Selamat dan terbukti Berkesan!!!!!!

Supplement Shaklee Banyak bantu saya untuk simpan stok yang banyak..:)



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 

Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543 
♥ Emel : ladysara84@yahoo.com
 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *