Pengambilan Coenzyme Q10 dalam diet seharian

21/09/2013

Pengambilan Coenzyme Q10 dalam diet seharian


entry sebelum ni ssaya dah cerita serba sedikit tentang CoQ10 (CoQ10 Supplement untuk Jantung) . Harini saya nak kita sambung lagi cerita. Kali ni kita cerita tentaang CoQ10 dalam makanan kita pulak dan tahap penghasilan CoQ10 mengikut umur.

Berapakah jumlah pengambilan dietari Coenzyme Q10 yang kita perlukan?

Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Sila lihat carta di bawah untuk melihat jumlah CoQ10 di dalam makanan yang biasa kita ambil.



Tambahan lagi, keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia. Berdasarkan satu kajian penyelidikan , tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 perattus daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20.


Pelbagai faktor lain seperti diet tidak seimbang, pendedahan harian terhadap radikal bebas dan penggunaan sesetengah ubat-ubatan tertentu seperti dadah bagi merendahkan kolestrol boleh mengurangkan tahap CoQ10 di dalam tubuh. Justeru, pengambilan supplement boleh membantu untuk mengekalkan zat makanan pada tahap selular yang penting di dalam tubuh kita ini.

Shaklee juga menyediakan supplement  CoQ10  untuk anda. Satu biji CoQ  Health Plus  membekalkan 28mg CoQ10 untuk badan anda.


  
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya:
Siti Sarah Mohamad Nor
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ]
♥ Contact No :017 202 3543
♥ Emel : ladysara84@yahoo.com
 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *