4 Tips Kurangkan Risiko Jatuh Sakit

24/05/2014

4 Tips Kurangkan Risiko Jatuh Sakit


Assalamualaikum...

Sejak dari lahir sehingga lah saya mendirikan rumahtangga, saya selalu demam, selsema, batuk berbulan-bulan. Saya juga lebih mudah dijangkiti bila dekat dengan orang yang sedang sakit. Boleh dikatakan setiap bulan saya akan ke klinik kerana kurang sihat. Semasa saya kecil saya sering diserang demam panas. Ini kerana tahap imunisasi dan antibodi saya sangat rendah dan lemah kerana menghadapi masalah semasa kelahiran. Bagi meningkatkan sistem imun saya, ibu telah memberi saya vitamin sejak dari kecil lagi. Walaubagaimanpun cara hidup yang sihat juga memainkan peranan penting supaya sistem imun kita berfungsi pada kadar optimum.

4 Tips untuk Kurangkan Risiko Jatuh Sakit

1) Makan dengan betul

Jangan makan berlebihan kerana boleh menyebabkan kegemukan dan membahayakan sistem ketahanan badan. Pilih makanan yang mempunyai nutrien-nutrien penting seperti Vitamin C (cth: Buah-buahan sitrus & brokoli), Vitamin E (cth: kekacang & bijirin), Zink (cth: ketam & daging lembu), Bioflavanoid (cth: buah-buahan & sayur-sayuran), Karotena (cth: lobak & keladi).

2) Bersenam Selalu

Senaman yang kerap dan konsisten seperti berjalan kaki & berjogging adalah antara cara hidup yang sihat. Senaman tidak semestinya yang berat untuk mendapatkan kesihatan yang baik. Malah, senaman yang sederhana mungkin mempunyai keputusan yang lebih baik.

3) Dapatkan Tidur Yang Secukupnya

Tidur yang cukup dapat merangsang dan menguatkan sistem ketahanan badan. Orang dewasa secara puratanya memerlukan 7-8 jam masa tidur sehari. Untuk memastikan anda mendapt tidur yang berkualiti, elakkan daripada minuman berkafeina seperti kopi.

4) Menguruskan Tekanan

Hormon-hormon yang dilepaskan semasa tekanan kronik boleh meningkatkan risiko obesiti, penyakit jantung, kanser dan pelbagai jenis penyakit lain. Oleh itu, luangkanlah masa untuk melepaskan tekanan beberapa kali seminggu seperti bersenam, menonton wayang, mengunjungi spa ataupun melakukan aktiviti yang anda gemari. 

Bagi anda yang mengamalkan vitamin atau supplement, nasihat saya teruskan pengambilan secara konsisten. Gaya hidup yang sihat serta pemgambilan supplement adalah satu gabungan yang mantap untuk badan sentiasa sihat bertenaga. Supplement Shaklee adalah pilihan terbaik kerana ianya semulajadi dan sangat berkesan. Alhamdulillah, dah hampir 3  tahun saya mengambil supplement shaklee, lebih 2 tahun saya tidak ke klinik dan tidak perlu mengambil mana - mana ubat hospital. 

4 Supplement Shaklee untuk tingkatkan imunisasi

1. Nutriferon

Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima. Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan telah dilakukan ke atas Nutriferon. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon® selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.  Nutriferon® mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.  Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

2.Sustained Release Vita-C Plus 500 mg

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam. Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

3. Zinc Complex

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan. Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

4. Garlic Complex

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.



4 Tips Kurangkan Risiko Jatuh Sakit, Vitamin C, Vitamin E, Zinc, Garlic Complex, 4 Supplement Shaklee untuk tingkatkan imunisasi, cara semulajadi mencegah dari jatuh sakit


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 


 atau isi form di bawah:
 
Name:
Email Address:
No.Telefon
Message


Get your own free form like this one.

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *