Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat

07/12/2016

Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat


Alhamdulillah sudah bertahun saya amalkan cara nie. Sejak mia berusia  1 tahun 6 bulan saya tak lagi beri mia ubat bila dia demam. Memang beza sangat perubahannya. Mia jarang demam, susah nak berjangkit dengan orang yang demam dan kalau demam pun mia still nampk aktif dan cepat recover. Samalah dengan adiknya. Adiknya, Khalif Alhamdulillah dari lahir sampai lah sekarang memang tak pernah sentuh lagi ubat. Kami sekeluarga kalau demam recover dalam tempoh sehari je tau. Apa rahsianya ? Jom saya kongsikan untuk anda.

Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat

1. Lap Dengan Tuala Basah Untuk Kurangkan Panas

Bila dapat tau je anak demam saya akan gunakan tuala basah untuk kurangkan panas. Nak lagi senang saya pakai je cool fever pillow , balut dengan kain dan letak bawah kepala anak. Memang cepat dia tarik panas kat kepala.

Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat, Demam, Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Omega Guard, Vitamin kanak-kanak, Anak sering demam,

2. Beri Suplemen Untuk Tingkatkan Imunisasi Badan

Saya beri suplemen untuk tingkatkan imunisasi badan anak. Kita buatkan perisai siap-siap, so bila ketahanan badan dia kuat dapatlah dia lawan virus. Antara yang saya selalu bagi ialah Nutriferon dan Omega Guard. Sepatutnya lagi bagus bagi C Chewable tapi mia tak suka masam 😅. Omega Guard tu minyak ikan dalam bentuk soft gel. macam Mia, dia kunyah je. Kalau anak tak pandai nak kunyah, boleh pecahkan guna jarum dan letak dalam sudu. Nutriferon tu pulak ialah interferon. Interferon nie memang fungsinya untuk tingkatkan ketahanan badan. Senang je nak makannya sebab ia dalam bentuk serbuk. Boleh letak kat lidah anak dan telan je terus dengan air. Kalau nak bancuh dalam air pun boleh.
Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat, Demam, Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Omega Guard, Vitamin kanak-kanak, Anak sering demam,
Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat, Demam, Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Omega Guard, Vitamin kanak-kanak, Anak sering demam,

3. Beri Multivitamin Untuk Tenaga dan Lengkapkan Nutrisi Dalam Badan

Saya beri multivitamin supaya dia bertenaga dan dapat cukup nutrisi. Maklumlah bila demam nie selera makan kurangkan. Tapi tak boleh tak makan sebab badan sangat perlukan nutrisi yg cukup barulah sistem dalam badan boleh berfungsi dengan baik termasuklah sistem imun. Saya bagi mia Meal Shakes sebagai bekalan multivitamin untuk dia. Nasib baiklah mia suka meal shakes. Meal shakes nie dalam bentuk serbuk. So bancuh je dengan air milo yg mia suka. Dalam nie pun dah ada Vitamin C jugak yang bagus untuk sistem imun.

Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat, Demam, Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Omega Guard, Vitamin kanak-kanak, Anak sering demam,

4. Bagi Air Putih Banyak Supaya Badan Tak Dehidrate

Saya bagi minum air masak banyak-banyak supaya badan tak dehidrate. Kalau nak lagi bagus bagi minum air isotonik. Tapi saya tak bagi 100 plus tu. Tinggi gula tu dan bahaya untuk kesihatan. Saya bagi Performance Drink sebab less sugar. Yang nie mia tak suka sebab perisa oren. so memang tak bagi mia yang ni.

Biasanya lepas 1 malam badan dah start berpeluh dan esoknya dah bole main macam biasa. Tak perlu ambil ubat demam pun 😉.

Tips Merawat Anak Demam Tanpa Perlu Beri Ubat, Demam, Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Omega Guard, Vitamin kanak-kanak, Anak sering demam,

Macam Meal Shakes tu memang saya continue je hari-hari. Omega Guard tu seminggu 2 3 kali saya bagi. Nutriferon tu pulak seminggu sekali. Tujuannya supaya badan sentiasa kuat. So tak mudahlah berjangkit  dan jatuh sakit. Satu lagi bila anak demam memang saya tak terus bawak jumpa doktor kecuali kalau dah berlarutan 3 hari saya akan ke klinik untuk cek darah, takut-takut  denggi.

Anak-Anak kalau selalu demam jangan dibiarkan tau. Tambahan lagi kalau asyik bagi ubat je, boleh beri kesan pada otak anak-anak. Cuba tips saya nie, InsyaAllah mujarab dan paling penting selamat sebab apa yang saya syorka semuanya daru bahan semulajadi. Atleast kita dapat kurangkan kekerapan demam anak-anak. Kalau asyik sakit je nanti boleh mengganggu perkembangan anak-anak. If nak suplemen yang saya bagi kata anak-anak saya tu, pm je saya k. Nanti saya consult cara makannya sekali 😉.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *