6 Khasiat Pucuk Paku Pakis Untuk Kesihatan

15/03/2017

6 Khasiat Pucuk Paku Pakis Untuk Kesihatan


Teringin pulak nak makan sayur pucuk paku masak lemak cili api😀😀Tahu tak kawan-kawan banyak tau khasiat sayur nie...jom tengok apa khasiat2nya.

6 Khasiat Pucuk Paku Pakis Untuk Kesihatan, Antioksidan, Vivix, vitamin E, Vitamin C, Vitamin A, Resveratrol, Caratomax,

 Khasiat Pucuk Paku Pakis Untuk Kesihatan

1. Mengandungi hanya 34 kalori per 100 g.

2. Mengandungi Omega-3 dan omega-6 asid lemak perlu.

3. Sangat tinggi dalam antioksidan vitamin A dan karotin. 
  • 100g pucuk paku pakis mengandungi 3617 IU atau 120% daripada keperluan harian yang disyorkan vitamin A.
  • Vitamin A adalah anti-oksidan semulajadi yang kuat dan diperlukan oleh badan untuk mengekalkan integriti kulit dan mukus membran.
  • Ia juga merupakan vitamin yang penting untuk penglihatan.
  • Kajian penyelidikan menunjukkan bahawa makanan semula jadi yang kaya dengan vitamin A membantu badan melindungi paru-paru dan rongga mulut dari serangan kanser.
  • Ia juga adalah sumber yang sangat baik dari banyak poli-fenolik sebatian flavonoid semula jadi seperti α dan ß-karoten. Karoten bertukar menjadi vitamin A di dalam badan.
4. Rasa manis yang unik datang dari zat ia yang kaya dengan vitamin C.
  • 100 g pucuk paku pakis segar mengandungi 26.6 mg atau 44% daripada tahap yang diperlukan setiap hari.
  • Vitamin C adalah larut air dan merupakan anti-oksida.
  • Bersama sebatian flavonoid seperti karotin, ia membantu melawan radikal bebas yang berbahaya dan menawarkan perlindungan daripada kanser, keradangan, batuk, virus dan selsema.
5. Pucuk pakis adalah sumber yang sangat baik untuk mineral dan elektrolit terutamanya kalium, besi, mangan dan tembaga.
  • 100 g pucuk segar mengandungi 370 mg atau 7% daripada tahap harian kalium.
  • Potassium merupakan elektrolit mesra jantung yang membantu mengurangkan tekanan darah dan kadar jantung dengan menangani kesan natrium.
6. Mengandungi vitamin B Compleks seperti niasin, riboflavin dan thiamin.

Khasiat Banyak Hilang Lepas Sayur Dimasak 

Pucuk paku pakis yang dikutip segar adalah sayuran organik 100%. Kalau beli sayur nie memang akan buat masak lemak cili api...sedappp..tapi tulahkan bila dah masak atas api dapur tu...khasiatnya banyak hilang...nutrisi2 yang saya cerita kata atas tadi tinggal separuh je...tambah2 lagi masak berkuah nie...pastu bila nak makan malam kita panaskan lagi..setiap kali nak makan pansakan...yelah masak lemak nie sedap makan panas2 kan...makin layulah daunnya..maknanya makin banyaklah khasiat yang hilang..silap2 tinggal hampasnya aje.

Suplemen Untuk Tampung Keperluan Vitamin Dalam Badan

Sebab tulah nak tak nak kene ambil suplemen atau vitamin untuk make sure yang badan kita dapat cukup nutrisi sebab kita tak tahu berapa banyak yang kita terima dari sayur yang kita makanhari-hari tu..kalau sikit sangat yg kita dapat takut nanti tak dapat nak tampung keperluan badan kita..tambah2 lagi dengan keadaan persekitaran kita sekarang yang udaranya sangat-sangat kotor...badan kita pun tak dapat nak menahan toksin-toksin nie..tapi InsyaAllah dengan bantuan suplemen badan kita boleh lawan dan InsyaAllah risiko nak kene kanser dan penyakit2 kronik lebih rendah 

Suplemen Antioksidan

Contoh suplemen2 Antioksidan yang terbaik untuk kawan2 ambil :

1. Vivix (Resveratrol)
2. Vitamin E
3. Vitamin C
4. Carotomax (Vitamin A )

Suplemen bukan lagi kehendak tetapi keperluan untuk kita😊

Hubungi saya untuk keterangan lanjut
Siti Sarah Mohamad Nor 
Shaklee ID No : 860157
Contact No: 017 2023543
Emel : ladysara84@yahoo.com


1 comment :

  1. Assalamualaikum salam sejahtera warga group📢
    💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit asma kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺👍🏻

    3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan asma. Ramai yg dh pulih.

    4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

    Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .💪🏼

    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dari kanser.
    ..........................................................................
    ▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
    ………………………………………………………………………....
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ..........................................................................
    ▪Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa menggunakan healer setiap hari. Beliau juga pesakit gastrik kronik(GERDyang menyebabkan berangin satu badan sehingga terasa ke pinggang. Perut membuncit dan mengeras kerana terlampau banyak angin sampai sesak nafas dan anxiety akibat nya menggigil dan seram sejuk.
    Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dan anxiety dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
    ..........................................................................
    ▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
    ..........................................................................
    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ReplyDelete

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *