Fungsi Omega@minyak ikan

14/02/2012

Fungsi Omega@minyak ikan



Assalamualaikum.....

Saya pernah bercerita tentang supplement yang akan saya beri kepada anak saya yang baru je nak masuk 1 tahun di sini....salah satu supplement tersebut adalah Omega...Entry kali ini saya kupas sedikit berkenaan omega ini......

Omega juga dikenali sebagai minyak ikan. Antara fungsi omega fatty asid adalah untuk:

1. Meredakan kesakitan dan keradangan. Contoh paling senang bagi yang mengalami sakit gout, kaki yang membengkak tu mengalami keradangan, bengkak merah dan nampak pun sakit kan. Sebab itu pengambilan omega dikatakan mampu mengurangkan keradangan dan kesakitan akibat gout ini.

2. Ibu menyusu dan mengandung amat perlukan omega. Kenapa? Sebab ianya mempengaruhi kepintaran bayi. Ibu-ibu, apa lagi. Mesti inginkan anak yang pintar bukan?Bukan itu sahaja ianya memperbaiki memory yang sudah semakin merosot lebih-lebih lagi orang kata jika sudah melahirkan anak. Setiap kali melahirkan akan putus beberapa urat. Wallahua’lam..

3. Bagus untuk kesihatan kardiovaskular. Sesiapa yang ada petanda sakit jantung cepat ambil omega untuk menyelamatkan diri anda!Dengan itu anda selamat dari serangan jantung dan juga strok. Bagaimana ia bertindak? Ia menghalang ‘clot’ dari tersumbat. Jika tersumbat pada otak akan sebabkan stroke, jika tersumbat pada arteri, akan sebabkan serangan jantung.

4. Mengurangkan period pain dan sakit menstrual serta seangkatan dengannya.

5. Mengurangkan selsema untuk kanak-kanak.

Yang bestnya Omega ni bukan hanya boleh diambil oleh orang dewasa tetapi boleh diambil oleh kanak-kanak bermula usia 1 tahun. Boleh kongsi sama-sama kebaikan supplemen dengan anak kan..


Omega Guard Shaklee menjadi pilihan saya!!!!!!

 
OmegaGuard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Mahu mencuba!!!!!

*Untuk maklumat lanjut sila hubungi 017-2023543 atau email ladysara84@yahoo.com atau PM facebook Siti Sarah Mohamad Nor


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *