Ibu yang bagi anak Meal Shakes Malas?

07/06/2013

Ibu yang bagi anak Meal Shakes Malas?


Assalamualaikum...

Dari 6 bulan sampailah umur anak saya 1 tahun, saya memang jaga pemakanan anak saya...nestum memang tak penah sentuh. Kicap, telur, garam , gula memang tak pernah bagi. Saya cuma bg bubur nasi, puree buah, puree sayur, ayam, daging .Pendek kata sume homemadelah. Pagi2 dah bangun buat bubur untuk anak & bila hujung minggu buat puree siap2 untuk seminggu n simpan dalam freezer.

Bila usianya 1 tahun barulah saya berani bagi dia rasa semua makanan...Yelah, masa tu badan dia dah kuat sikit kan. Sistem imunisasi dia pun dah kuat & dia pun takde alergic apa-apa. So tak salah kalau dia nak makan  apa yg kita makan selagi tak memudaratkan. Saya cuma terapkan pada anak saya supaya makan biar bersederhana. Janga berlebih sangat or jgn terkurang sgt, maknanya seimbang.

Saya bagi anak Meal shakes sbg makanan tambahan, topup mana yg tak ckup dalam badan dia dan kuatkan lagi sisitem imunisasi dia. Boleh dikatakan hampir semua nutrien yg terkandung dalam makanan musnah selepas dimasak dan kita cuma makan hampasnya sahaja. Sebab tu untuk kurangkan nutrien dari terhapus seeloknya kita masak dgn cara kukus daripada menggoreng. Tapi kalau hari-hari makan kukus muak juagakkan.

Bukan bg Meal Shakes terus tak payah masak, tak payah bg anak makan. Konon-Konon Meal Shakes tu dah cukup dah semua vitamin, mineral....bukan ye...makanan wajib diberi pada anak setiap hari.

Ibu yang bagi anak Meal Shakes Malas?

Tak baik tau, jika ada yang kata  ibu yang bagi anak Meal shakes ni malas. Sedangkan rata-rata ibu yang beli Meal shakes dengan saya semua nak bagi anak selera makan supaya ibu bolehlah masak sedap2 untuk anak. Ni masak bukan main sedap lagi, tapi anak tak mau makan. Last-Last ibu jugak yg kene habiskan dan akhirnya ibulah yang paling sihat kan. Yang si anak makin kurus kering. Jumpa doktor, terus kene ceramah sebab anak tak cukup berat.

Semua ibu nak yang terbaik untuk anak. Terpulang pada ibu samada nak bagi anak supplement atau tidak. Tapi kita bukan lagi hidup di zaman mak ayah kita. Kebun belakang rumah je, sayur, buah semua tanam sendiri, fresh dari ladang. Lembu, ayam tangkap je dan sembelih terus bila nak masak. Zaman sekarang ni semua benda beli kat pasar, pasaraya yang dah siap berpacking dan  kita tak tahu macam mana cara sayur-sayur, buah2, daging tu diproses. Berapa banyak racun serangga disembur, ada leak bahan pengawet ke dan macam-macam lagilah yang tak nampak dek mata kasar kita. Semua tu membahayakan kesihatan anak kita dan melemahkan sistem imunisasi mereka. Di sinilah pentingnya supplement di mana ia bertindak menguatkan kembali sistem imunisasi mereka dgn melengkapkan dan mengisi mana-mana kekosongan dalam badan mereka.

 Kenapa anda perlu beri Meal Shakes kepada anak anda:
  • Rasa vanila yang sangat sedap dan anak anada pasti suka
  • Kaya dengan Protein dan Kalsium
  • Mengandungi Vitamin dan Mineral yang diperlukan badan
  • Mengandungi serat untuk kesihatan usus anak



Jom dapatkan sekarang untuk anak anda, bulan ni anda langkah kanan. Kami ada offer price untuk anda yang membuat pembelian bulan nie. Ramai ibu-ibu yang tak lepaskan peluang tau. Ada yang grab 2 canister terus. Bukan beli untuk anak je, ibu pun nak jugak. Sebelum ni asyik tumpang Meal Shakes anak, kali ni tambah lagi 1 canister untuk diri sendiri.

Meal Shakes Buy 6 Free 1 !!!!

Jom try 1 canister dulu......
Retail Price RM113.75
Promosi Price RM??

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543 
♥ Emel : ladysara84@yahoo.com
 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *