7 Cara Hilangkan Selulit

16/06/2014

7 Cara Hilangkan Selulit


Assalamualaikum..

Bagi kebanyakan wanita, selulit adalah satu perkara yang paling ditakuti. Selalu terjadi pada wanita yang hamil, yang baru melahirkan anak dan mengalami berat berlebihan. Rimas tengok selulit, sakit mata bila tengok paha, perut, pinggul dan ada sesetengah yang tersorok di bahagaian lengan. 

7 Cara Hilangkan Selulit, Kecantikan,

Bagaimana Terjadi Selulit?

Selulit adalah gumpalan lemak yang terdapat di bawah kulit. Sel - Sel lemak ini akan menarik tisu - tisu di bawah kulit dan menyebabkan tekstur kulit anda menjadi menggerutu. selulit biasanya berlaku pada usia 25 tahun hingga 35 tahun ke atas dan semakin umur meningkat ia akan semakin banyak selulit.

4 Cara Hilangkan Selulit

Selulit boleh dikurangkan tetapi anda perlu ingat bukan mudah untuk menghilangkan selulit. Anda boleh menghilangkan selulit secara beransur-ansur dengan beberapa cara seperti di bawah. Tapi\i  dengan syarta perlulah melakukannya secara konsisten. Berapa lama tempohnya bergantung pada  cara pemakanan dan kehidupan anda.

1. Bersenam

Selulit timbul disebabkan hasil pengumpulan sel-sel lemak. maka cara terbaik untuk membakar lemak adalah dengan bersenam. Berbasikal dan berenang adalah senaman terbaik untuk masalah selulit ini.

2. Krim Pelembab

Terdapat banyak krim untuk selulit di pasaran. Sapuan dan urutan krim ke ats kulit mampu menghancurkan lemak-lemak tersebut.

3. Urutan

Teknik urutan dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan secara tak langsung ia membantu menghancurkan timbunan lemak dalam badan dan dapat mengatasi masalah selulit tersebut.

4. Diet Yang Sihat

Makanan yang kaya dengan lecithin, asid lemak penting, asid amino dan antioksidan sangat bagus untuk mengurangkan selulit. Pengambilan makanan yang seimbang perlu diamalkan untuk mendapat kulit yang cantik dan sihat. Protein, sayur dan buah-buahan merupakan makanan yang bagus untuk kulit. Tembikai dan oren adalah buah-buahan yang elok untuk merawat selulit. Anda juga perlu kurang mengambil makanan yang berkalori. bantu diet anda dengan pengambilan supplement.

5. Minum Air

Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Air merupakan detox yang paling mudah didapati. Air membantu melancarkan sistem pembuangan dan menyahkan zat-zat yang tidak diperlukan dalam badan seperti lemak berlebihan, toksin dan sebagainya.

6. Hindari Stress

Kawal stress anda kerana stress boleh menyebakan tekanan pada otot-otot. Otot membantu kelenjar bertindak mengatur sistem pembuangan zat-zat yang tidak perlu oleh tubuh kita. bantu diri anda tangani stress dengan pengambilan Kalsium dan B Complex secara konsisten.

7. Bentuk Otot

Otot yang kendur penyumbang kewujudan selulit. Dengan membentuk otot, ia dapat mengurangkan selulit yang bersarang di tubuh badan. pengambilan protein dapat membantu membina otot dan memelihara otot anda.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 
atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *