6 Tips Kulit Muka Putih Berseri

16/06/2014

6 Tips Kulit Muka Putih Berseri


Assalamualaikum...

Semua wanita mengidamkan kulit muka yang putih berseri. Kulit yang cerah lebih memberi keyakinan pada diri. Bukan sekadar cerah, kalau boleh licin tanpa sebarang parut dan jerawat. Pantang tengok iklan dan testimoni kulit putih, mesti nak cuba kan. memang betul produk - produk tersebut boleh memutihkan kulit, tetapi kita perlu ingat tanpa disiplin serta penjagaan yang rapi belum tentu kita boleh mendapatkan kulit yang putih berseri. Saya kongsikan 6 tips penting untuk anda amalkan. InsyaAllah kulit muka anda akan sentiasa putih berseri.

6 Tips Kulit Putih Berseri, Kecantikan,

6 Tips Kulit Muka Putih Berseri

1. Kerap Mencuci Muka

Muka kita sering terdedah dengan persekitaran yang kotor seperti udara yang kotor, bahan kimia, toksin, bakteria dan banyak lagi. Mencuci muka dengan kerap membantu menyahkan bahan-bahan kotoran tersebut. Jika dibiarkan terlalu lama pada kulit kita, ia boleh menyebabkan jerawat dan jeragat.Amalkan membasuh muka sebelum tidur dan sewaktu anda bangun pagi.

2. Guna makeup remover sebelum mencuci muka

Make up yang telah dipakai seharian telah rosak kerana terdedah pada kotoran dan cahaya matahari. Jika dibiarkan ia boleh merosakkan kulit muka anda. Maka, sebelum tidur pastikan makeup dibersihkan terlebih dahulu menggunakan makeup remover.

3. Minum banyak air masak

Kurangan minum air masak boleh menyebabakan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus menyebabkan kulit kering dan kesan-kesan penuan mula timbul, kulit mudah berkedut dan banyak lagi symptom-symptom kulit apabila kurang minum air masak. Anda disarankan minum sekurang-kurangnya 2 liter sehari untuk mendapat kulit yang cantik.

4. Jaga makanan dan selalu mengamalkan pemakanan yang seimbang

Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran untuk kulit yang cantik yang memang dah diketahui khasiatnya, mempunyai banyak vitamin dan mineral. Vitamin C, Vitamin A dan Vitamin E adalah vitamin antioksidan yang sangat bagus untuk kulit yang cantik dan sihat seperti buah oren, lobak, anggur, epal, tomato dan sebagainya.Ulaam - Ulam juga bagus untuk kulit yang cantik dan awet muda. Kandungan protein dalam soya juga bagus untuk mendapat kulit yang putih dan gebu.  Lihat di sini untuk mengetahui khasiat protein pada kulit.

5. Pakai produk yang sesuai dengan kulit muka

Minta nasihat doktor atau seloknya sebelum membeli produk penjagaan wajah dapatkan khidmat nasihat dari pengedar produk tersebut supaya mereka boleh syorkan produk terbaik dan sesuai untuk kulit anda. Bagi kulit berminyak boleh klik sini untu pencuci muka anda.

6. Amalkan Kolagen

Bila usia kita melangkah 25 tahun kolagen dalam badan kita akan mula berkurangan sikit demi sedikit.  Kolagen berkurang, maka tanda-tanda penuan pun mula bertambah seperti kulit kedut, kering dan kusam.  Namun begitu, ia boleh dipulihkan dengan mengambil makanan tambahan dari sumber kolagen supaya kulit kembali segar dan sihat. Lihat di sini cara memilih kolagen terbaik di pasaran.

 
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *