ESP Protein Soya Bukan GMO

12/03/2015

ESP Protein Soya Bukan GMO


Assalamualaikum...

Alhamdulillah berpeluang lagi harinie berkongsi kebaikan shaklee. Pernah tak anda dengar isu tentang GMO dalam makanan di pasaran? Entry kali ni saya nak dedahkan sedikit tentang GMO dalam soya.


Apakah GMO?


GMO ialah Genetically Modified Organism iaitu tumbuhan atau haiwan yang telah diubahsuai secara genetik menggunakan teknologi kejuteraan genetik. Dipasaran terdapat banyak soya yang telah diubahsuai genetiknya menyebabkan ia tidak lagi berkualiti malah untuk jangka masa panjang ia membahayakan kepada kesihatan dan tidak selamat. Jom kita lihat apa yang bahayanya soya GMO ni.


Soya GMO BAHAYA


Oleh kerana pengusaha atau pengeluar inginkan kos yang minimum, maka terjadilah penghasilan soya GMO ini. Soya GMO membantu mengurangkan masalah penanaman soya seperti masalah jangkitan penyakit. Berikut adalah kesan pengambilan soya GMO:

1. Meningkatkan risiko mendapat alahan di mana ia menurunkan paras enzim penghadaman.
2. Memperlahankan proses penghadaman di dalam soya tersebut.
3. Soya GMO adalah toksin yang boleh menyebabkan gangguan kepada fungsi hati.
4. Mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita.
5. Mengganggu pertkembangan bayi dalam kandungan.


ESP Protein Soya Bukan GMO


ESP merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol. Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah 1 program yang digelar Identity Presevation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Ia dicuci denga air bagi mengekalkan kandungan dalam soya. Ada sesetengah pengusaha yang menggunakan alkohol bagi mempproses soya. Ini boleh menyebabakn kehilangan isoflavones di dalam soya.

Testimoni ESP 


Testimoni dari pengguna-pengguna ini sudah cukup membuktikan ESP bukan sahaja soya berkualiti malah sangat berkesan untuk kulit yang cantik dan banyak lagi kebaikannya. Saya juga mengkagumi keberkesanan ESP ini. Alhamdulillah dah 3 tahun saya menikmati ESP tanpa ragu-ragu. Anda bila lagi?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage


Create a web form here

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *