Tanda - Tanda Buah Pinggang Bocor

03/03/2016

Tanda - Tanda Buah Pinggang Bocor


Assalamualaikum...

Di dalam buah pinggang kita terdapat penapis halus yang bernama Glomeruli.  Ia berfungsi untuk menghalang albumin iaitu sejenis protein dari keluar ke dalam air kencing. Apabila glomeruli ini bocor atau rosak, buah pinggang akan kehilangan protein melebihi 150mg dalam tempoh 24 jam melalui air kencing atau urin (juga disebut sebagai proteinuria). Ini juga adalah di antara tanda awal penyakit buah pinggang.

Buah Pinggang, Buah Pinggang Bocor, Tanda - Tanda Buah Pinggang Bocor, Vivix, ESP, Tanda-Tanda / Simptom Buah Pinggang Bocor, Cara Menyembuhkan Penyakit Buah Pinggang Bocor, Testimoni Buah Pinggang Bocor sembuh Dengan Vivix, Vivix Sembuhkan Suami Yang Mengalami Buah Pinggang Bocor Testimoni Buah Pinggang Bocor

Tanda-Tanda / Simptom Buah Pinggang Bocor

  • Kehadiran  simptom bergantung pada tahap kebocoran protein. Sekiranya kebocoran protein ini sederhana (1 hingga 3 gram dalam tempoh 24 jam), urin ini akan mengalami sedikit sembap / bengkak biasanya di bahagian kaki dan muka (di bahagian kelopak mata). Ini adalah kerana apabila tahap protein dalam darah adalah rendah, cecair dalam darah akan memenuhi ruang di kawasan muka dan  kaki.
  • Apabila pesakit mengalami kebocoran yang banyak (> 3 gram dalam masa 24 jam), sembap ini lebih ketara melibatkan seluruh tubuh. Selain dari muka dan kaki, air juga boleh terkumpul dalam perut menyebabkan perut kelihatan besar dan dalam paru-paru  meyebabkan kesukaran pernafasan. Pesakit perlu diperiksa untuk masalah yang dikenali sebagai Sindrom Nefrotik. Dalam Sindrom Nefrotik, tahap protein (khususnya albumin) dalam darah pesakit juga rendah dan tahap lemak kolestrol dalam darah meningkat secara automatik.
  • Sebahagian pesakit juga mendapat masalah tekanan darah yang tinggi/ hipetensi sebagai komplikasi.
  • Sekiranya kebocoran protein ini disertai dengan kehadiran darah dalam urin, tekanan darah tinggi (hipetensi) dan gangguan fungsi buah pinggang secara tiba-tiba , keadaan ini dikenali sebagai sindrom Nefritik.
  • Terdapat juga keadaan di mana proteinuria dan hipetensi ini telah berlaku dalam tempoh yang berpanjangan tanpa disedari, ini dikenali sebagai Glomerulonefritis Kronik. Masalah ini boleh menjadi punca kepada Penyakit Buah Pinggang Kronik (Chronic Kidney Disease) yang boleh berakhir dengan kegagalan buah pinggang sekiranya tidak dirawat.Terdapat banyak kes di mana penyakit ini tidak disedari oleh si penghidapnya sehingga diperingkat kritikal. Oleh itu, pengesanan awal amatlah penting untuk mencegah kerosakan dan kegagagalan fungsi buah pinggang. Di peringkat global, lebih dari 500 juta individu atau seorang dalam setiap 10 orang dewasa telah didiagnosis dengan Penyakit Buah Pinggang Kronik.
Data di Malaysia belum ada namun kajian di kalangan penduduk Cina, Melayu dan India di Singapura pada tahun 2010 menunjukkan prevalen penyakit buah pinggang kronik adalah sebanyak 12.8 peratus. Sebahagian besar penyakit ini adalah berkaitan dengan faktor usia, diabetes dan hipertensi.

Cara Menyembuhkan Penyakit Buah Pinggang Bocor

Jika anda mengalami tanda-tanda di atas bersegeralah berjumpa doktor untuk mengenalpasti penyakit anda. Jika doktor telah mengesahkan anda mengalami buah pinggang bocor, pertama sekali berikhtiar dengan mengawal pemakanan iaitu dengan mengamalkan pemakanan yang sihat supaya mendapat nutrisi yang betul-betul diperlukan untuk menyembuhkan buah pinggang. Tubuh yang sihat datang daripada nutrisi yang lengkap. 

Jika rasa was-was atau tidak yakin telah mendapat cukup nutrisi boleh berikhtar dengan mengamalkan suplemen. Suplemen Shaklee yang saya boleh syorkan ialah Vivix dan ESP. Kedua-dua ini membantu menghasilkan sel-sel yang sihat. Malah Vivix juga membantu memperbaiki sel-sel yang telah rosak.  Ini menunjukkan ia mampu memperbaiki buah pinggang yang telah bocor menjadi sediakala. InsyaAllah....

Vivix Sembuhkan Suami Yang Mengalami Buah Pinggang Bocor

Pinggang Bocor sembuh Dengan Vivix, Vivix Sembuhkan Suami Yang Mengalami Buah Pinggang Bocor Testimoni Buah Pinggang Bocor

    * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

 atau isi form di bawah:
Name:
Email Address:
Massage

Create a web form here

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *