Cara Nak Close Deal Dengan Pelanggan

12/12/2016

Cara Nak Close Deal Dengan Pelanggan


Serius memng tak ingat siapa first customer saya 😅. Lama sangat dah tapi nak cite sorang customer saya nie. Antara customer terawal jugaklah. Tadi saya cek balik messenger kat facebook, first time dia pm saya 25 dec 2011 😊. Jom saya nak share cara saya "CLOSE DEAL" dengan pelanggan saya nie.

Layan Customer Tengah Malam

Yang menariknya customer saya nie memalam buta kol 12 pagi dia pm sy. Masa tu saya baru je lepas post iklan kat group ibu menyusu...post iklan memalam buta jugak 😅. Dulu-Dulu mana ada hootsuite dan buffer. Time free je lah dapat beriklankan. Tambah-Tambah lagi time tu saya masih keje lg. Siang memang busy, balik keje nak kene masak pulak dan siapkan mana yang patut. Lepas anak tidur barulah boleh mengadap facebook. Alhamdulillah lepas je iklan customer terus pm. Nasib baik tak tidur terus lepas pm tu kan. Alhamdulillah rezeki pagi-pagi buta 😅. 

Close Deal Dengan Customer Lepas Cerita Pengalaman Sendiri

Alhamdulillah memang senang close deal. Biasalah masalah ibu menyusukan. Saya yang dah berpengalaman menyusukan anak nie pun consult dia dan share pengalaman saya dengan set penyusuan shaklee. Sebab tu saya kata, pentingnya untuk kita rasa kesan produk tu sebelum kita share kat orang lain. Dan seelok-eloknya jadilah pengedar shaklee yang berilmu. Kena tau tips-tips penyusuan nie supaya customer lebih yaakin nak beli. Malam tu terus je dia setuju dengan set penyusuan yang saya cadangkan. Tapi lambat jugak dia bankin. Saya follow up balik, rupa-rupanya dia busy, telupa😅 Nasib baik saya follow up tau. See betapa pentingnya follow up.




COD Shaklee Di Starhill Pavillion

Mula-Mula nak pos je, tapi kebetulan dia keje kat Starhill Pavillion. Saya pulak masa tu keje kat Menara PJD, Jalan Tun Razak.. Memang senang nak ke sana, naik monorel je. Tapi tak pegi sorang-soranglah. Bawak body guard, sape lagi kalo bukan suami tercinta 😅. Masa tu kami memang keje satu tempat.

Saya sibuk berdebar nak face to face dengan customer. Yelah customer bukan kawan-kawan kita. Tak penah kenal pun sebelum nie. Dok pike camne nak cakap, camne nak berdepan dengan customer. So takdelah hirau sangat dengan barang-barang kat shopping mall tu. Husband saya lah sibuk...hahaha...Starhill Pavillloin tu kan tempat orang-orang kaya shopping. Jam harga 1 juta wooo tempat customer tu keje. Baju harga ribu-ribu 😅 Tadi saya tanya suami pasal customer saya nie. Dia masih ingat pasal jam tu, sebelah kedai customer saya tu 😅

Follow Up Customer

Saya ada follow up balik lepas tu. memang wajib follow up ye. Jangan buat customer kita macam kad "Touch  & Go" tu pulak. In case, kalau ada healing crisis kita boleh terangkan kat dia kenapa berlaku, dan terus bagi semangat kat dia utuk teruskan. Alhamdulillah..dia kata badan bertenaga lepas ambil set penyusuan nie. Pernah sekali dia balik dari kampung sampai rumah pepagi terus pegi keje. Tapi dia tak rasa letih pun. Alhamdulillah..lega saya dan of course happy sangat bila customer bagi feedback positif. Berkesan selepas amalkan Shaklee. Tengoklah siapa yang consultkan 😎Beberapa kali jugaklah dia repeat order tau 😊. Berkat selalu follow up, lepas set menyusu dia try set kurus pulak. Yang nie pun feedback postif jugak 😊 

So sape nak dapat kesan positif lepas ambil shaklee kenelah order dengan saya ye. Kengkawan nak tau apa set-set yg saya cadangkan kat customer saya nie jangan segan-segan pm. InsyaAllah order dengan saya dan saya akan beri consultation terbaik untuk kawan-kawan 😊. yang teringin nak jadi pengedar shaklee dan nak saya jadi mentor anda, jangan segan-segan pm saya juga tau. InsyaAllah saya bantu anda dengan pengalaman saya selama 5 tahun berdepan dengan macam-macam customer.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *