Tips Bisnes Berkembang Dengan Menggunakan Facebook

11/03/2017

Tips Bisnes Berkembang Dengan Menggunakan Facebook



Sebelum wujudnya Blog Bisnes saya nie...saya memang gunakan medium Facebook nie sebagai platform untuk grab peluang bisnes...sebelum saya start buat bisnes saya memang silent leader ..tgk fb pun jarang sangat...sebab saya nie kan dulu tak minat sosial2 nie..balik keje kemas umah..dulu internet kami guna broadband tu je..so yg selalu online husband lah😁

 

 

Berkomunikasi Dengan Kawan-Kawan Hanya Dihujung Jari  Dengan Facebook

Tapi sejak berbisnes memang aktif sangat kat fb nie..setiap hari update..pagi petang siang malam update..walaupun saya ada blog, vlog dan instagram..tapi tetap jugak nak share kat fb...Sebab apa?

Sebab semua kawan2 kita..tak kiralah kawan sekolah ke..kawan sekampung ke..kawan baru add ke..kwan biz kita ke..malah family2 kita pun ada dlm fb nie...dengan hanya dihujung jari kita bole berkomunikasi dgn semua org yg kita kenal & yg kita baru nak kenal..networknya sangat2 besar kan..jangan tak tau rakyat Malysia kita yg guna fb nie ada lebih kurang 2 jutaaaaaa tau !!! Rugi sangat tak gunakan fb nie betul2 sebagai tempat untuk kita kembangkan biz kit.. 
 

Tips Usahawan Yang Berjaya 

Satu tips yg sy nak share dgn kawan2 biz saya...Untuk jadi usahawan yg berjaya kita kene buat orang2 sekeliling kita percaya pada kita dan terinspirasi dengan kita...medium fb nie adalah satu medium yg sangat sesuai untuk kita gunakan tau..makin ramai yg percaya dan terinspirasi dgn kita makin bertambahlah follower kita kan...InsyaAllah makin berkembanglah biz kita kan 😊

Macam mana caranya tu

1. Profile picture letak muka sebenar ye

Jgn letak gambar kucing ke apa ke...muka sendiri lagi cun.prospect nak kenal kita siapa. barulah mereka yakin nak berurus niaga dengan kita. 

2. Tukar pada setting public

Bila kita tukar setting public, semua org termasuklah yg belum jd kawan kita bole tgk status kita. 

3. Make sure 'konsisten' sharing product kita di facebook

Konsisten sahring product dan segala info produk kita di facebook...Pagi..petang..siang..malam...minimum 10 kali sehari...maknanya kat cnie kene jadi double tripple rajin...alah macam iklan kat tv tu kan..mula2 kita kutuk giler2 iklan tu..tp lama2 eh bermain dimulut pulakkan n akhirnya terjatuh hati dan terbeli produk kita tu..org tak like jgn sangka org tak suka. 

4. Share perkara yg positif setiap masa

Jangan ada langsung yg negetif sebab ia boleh mengundang aura negetif pd kawan2 fb kita...alah banyak benda yg positif kita bole share kan..motivasi..hobi...tips biz..tips2 berkaitan produk yg kita jual...sambil berbiz sambil dpt pahala kan.

5. Seimbangkan method marketing

Hardselling n softselling sama2 naik...jgn dok buat hardselling je..kalo 30 status sehari..30 30 tu lah hardselling..mmg juling mata kawan2 kita ...menjual dgn cara sofselling memang sangat2 digalakkan..kerana method nie memang selalunya dari hati dan auranya sampai pada kawan2 fb kita.

Hati Manusia Allah Yang Pegang

Alah..tak biasa..tak berani..takut salah tulis...kawan2 baca ke..like pun 1 je...diorang suka ke...kot diorang menyampah tgk status kita...apa status jual barang nie..Ingat 1 perkara nie...kita buat kerana Allah Taala..Kita nak tunjuk pada DIA..sebab yang memberi rezeki tu Allah Taala..bukan kawan2 kita....DIA yg menggerakkan hati mereka..Dari menyampah boleh jadi suka bila Allah terbalikkan hati diorang..Kene yakin dengan diri sendiri dan yakin dengan Allah Taala dan bersangka baik dengan NYA. Saya doakan biz kawan2 berkembang..berkembang..dan terus berkembang😊

Rancang Target Sales setiap awal bulan sangat penting. Tetapi ada yang lebih penting sebelum tu. 

Nak tahu ?

Tonton video nie 😊

Hubungi saya untuk keterangan lanjut

Siti Sarah Mohamad Nor 
Shaklee ID No : 860157
Contact No: 017 2023543
 
Emel : ladysara84@yahoo.com

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *