4 Tips Asas Hilangkan Jerawat

22/03/2014

4 Tips Asas Hilangkan Jerawat



Assalamualaikum...

Saya nie memang ada masalah jerawat yang teruk. Hari-hari tumbuh jerawat kat muka nie. Janganlah tersalah makan, terutama seafood. Kalau terlebih makan sikit comfirm jerawat naik. Kalau dibiarkan memang bertambah menjadi-jadilah jerawat tu.

Tipulah kalau takde jerawat langsungkan. Tapi ada beberapa perkara yang saya amalkan supaya jerawat saya hilang cepat. Sekurang-kurangnya saya dapat mengawal jerawat saya dari terus merebak. Kalau saya tak jaga muka saya nie mahu jerawat batu besar-besar yang tumbuh. Agaknya muka nie dah tak nampak muka dah.

4 PERKARA ASAS yang saya buat setiap hari supaya JERAWAT saya hilang....


1. Basuh Muka dengan pencuci muka 2 kali sehari

Actually yang ni saya baru je buat. Dah lama sebenarnya tak pakai pencuci muka. Saya risau muka saya sensetif dengan bahan chemical. Tapi saya sangat tertarik dengan pencuci muka shaklee kerana productnya memang 100% semulajadi. Alhamdulillah so far saya pakai nampak ok. Muka tak menggelupas atau kering. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang pencuci muka nie boleh tengok sini .

2. Minum Air Kosong

70% daripada badan kita terdiri dari air. Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari supaya kulit kita sentiasa sihat dan segar. Tips  minum air kosong boleh klik sini ye. Tapi saya minum banyak. 3 liter terus sebab saya menyusu anak.

3. Tidur yang cukup

Sebelum tidur rajin-rajin minum susu atau ambil Ostematrix supaya mendapat tidur yang berkualiti. Sebab apa kena tidur, sebab masa kita tidur tulah proses detox berlaku. Bila kita tak tidur macam mana kan badan kita nak buang racun2 tu. Tu yang effect pada badan dan jerawat mula timbul samada di badan atau lebih tak seronok di muka. Nak lagi bagus ambil Alfalfa sebelum tidur untuk proses detox yang lebih baik. 

4.Amalkan Supplement Cantik

Saya memang pengamal tegar supplement. Dulu saya consume Mutivitamin beli kat farmasi. Tapi sejak mia 4 bulan rasanya, saya mula ambil supplement shaklee untuk menyusu. Bila dah lama-lama makan tu barulah tahu yang supplement-supplement tu boleh cantikkan kulit jugak. Sebab saya perasan lepas 3 bulan ambil kulit saya makin cerah, licin dan jerawat makin kurang tumbuh. Vitamin yang saya consume adalah Alfalfa, B Complex, Vitamin C, Vitalea dan ESP. Tapi sekarang nie saya dah tambah lagi Vitamin E dan Zinc. Nie semua supplement yang bagus untuk jerawat.

Mudah je kan tips saya nie. Nampak simple tapi tak semudah yang disangka :)
Tapi kalau nak cantik kenelah berkorban. Takde benda yang FREE dalam dunia nie. betul tak ?

Selamat Mencuba!!!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Untuk order "Produk Shaklee" klik sini 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7f018eb7b301a66658931cb8a93fd6e8
Selepas order hubungi kami untuk mendapatkan cara makan yang betul serta konsultasi secara berterusan.

Dengan pembelian VIVIX LEBIH DARI SEBOTOL anda bakal mendapat KEAHLIAN PERCUMA!!!

Untuk Daftar Ahli klik sini
http://ladysara84.blogspot.com/p/register-form.html
Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: 
Siti Sarah Mohamad Nor 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 860157 ] 
♥ Contact No :017 202 3543
 ♥ Emel : ladysara84@yahoo.com 

0 comments :

Post a Comment

KLIK DI SINI UNTUK BELIAN SECARA ONLINE!

Contact Form

Name

Email *

Message *